Аналіз регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року №1103 «Деякі питання визначення оціночної вартості нерухомості та об'єктів незавершеного будівництва,що продаються (обмінюються)
від 21 лютого 2012 р.
Аналіз регуляторного впливу
проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1103 «Деякі питання визначення оціночної вартості нерухомості та об'єктів незавершеного будівництва, що продаються (обмінюються)»
1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1103 «Деякі питання визначення оціночної вартості нерухомості та об'єктів незавершеного будівництва, що продаються (обмінюються)» розроблено у зв’язку з прийняттям Законів України «Про Фонд державного майна України», «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 – 2014 роки», якими врегульоване питання щодо визначення органу, уповноваженого проводити оцінку нерухомості та об’єктів незавершеного будівництва.
Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання визначення оціночної вартості нерухомості та об’єктів незавершеного будівництва, що продаються (обмінюються)» від 26 жовтня 2011 р. № 1103 була розроблена з метою виконання пункту 172.11 статті 172 Податкового кодексу України на період до законодавчого врегулювання питання щодо визначення органу, уповноваженого проводити оцінку нерухомості та об’єктів незавершеного будівництва, дохід від продажу (обміну) яких оподатковується згідно із зазначеною статтею. На сьогодні, зазначене питання врегульовано Законом України «Про Фонд державного майна України», яким Фонд державного майна України визначено органом, уповноваженим проводити оцінку нерухомості та об’єктів незавершеного будівництва для випадків, встановлених Податковим кодексом України.
2. Головні цілі державного регулювання
Метою розробки проекту постанови є приведення нормативно-правових актів у відповідність із Законом України «Про Фонд державного майна України».
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Альтернативних способів досягнення зазначених цілей не визначено.
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблем
Запропонований проект постанови Кабінету Міністрів України забезпечить приведення нормативно-правових актів у відповідність із Законами України «Про Фонд державного майна України», «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 – 2014 роки» та створення правових засад для належного функціонування сфери оціночної діяльності та застосування сучасних інструментів з питань оцінки майна і майнових прав.
5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.
Оцінка можливості впровадження регуляторного акта та виконання його вимог є високою.
Досягненням установлених цілей у разі прийняття регуляторного акта буде створення правових засад для належного функціонування сфери оціночної діяльності; забезпечення збалансування системи державного та громадського регулювання у сфері оціночної діяльності; підвищення рівня професіоналізму суб’єктів оціночної діяльності та якості робіт з оцінки, підвищення рівня та обсягу об’єктивної інформації про ринок оціночної діяльності.
Реалізація регуляторного акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.
Запровадження зазначеного регуляторного акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати прийняття акту
Прийняття зазначеного проекту забезпечить приведення постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання визначення оціночної вартості нерухомості та об’єктів незавершеного будівництва, що продаються (обмінюються)» від 26 жовтня 2011 р. № 1103 у відповідність до вимог Законів України «Про Фонд державного майна України», «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 – 2014 роки» та Податкового кодексу України.
Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.
7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта
Строк чинності регуляторного акта не обмежений у часі. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на регуляторний акт.
8. Показники результативності регуляторного акта
Регуляторний акт обов’язковий для виконання Фондом державного майна, Міністерством фінансів, Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Міністерством аграрної політики та продовольства, Державним комітетом з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерством юстиції, та іншими державними органами влади – співвиконавцями.
Розподіл вигод і витрат для суб’єктів регуляторного акта у зв’язку з прийняттям запропонованого акта наведено у таблиці.
Суб’єкти | Вигоди | Витрати |
Держава | Приведення нормативно-правового акта у відповідність із Законом України «Про Фонд державного майна України». | Жодних |
Суб’єкти господарювання | Ліквідація правових прогалин у регулюванні процесу створення правових засад для належного функціонування сфери оціночної діяльності та застосування сучасних інструментів з питань оцінки майна і майнових прав | Жодних |
Громадяни | Ліквідація правових прогалин у регулюванні процесу створення правових засад для належного функціонування сфери оціночної діяльності та застосування сучасних інструментів з питань оцінки майна і майнових прав | Жодних |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень регуляторного акта високий.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
9.1. Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах термінів, встановлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.
Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.
Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань оціночної діяльності Департаменту координації розробки та виконання програмних документів, оцінки та розпорядження об’єктами державної власності Фонду державного майна (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ 133, 01601, телефон 200-36-43, факс 200-35-86).
Заступник Голови Фонду І. Хотей
_______________ _________ 2012 р.