Порівняльна таблиця до проекту постанови Кабінет Міністрів України "Про внесення змін до Порядку відчуження об'єктів державної власності та Порядку списання об'єктів державної власності"
від 11 жовтня 2010 р.
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проекту постанови Кабінет Міністрів України "Про внесення змін до Порядку відчуження об'єктів державної власності та Порядку списання об'єктів державної власності"
Зміст положення (норми) чинного законодавства | Зміст відповідного положення (норми) проекту акта |
---|---|
ЗМІНИ, що вносяться до Порядку відчуження об'єктів державної власності | |
8. Рішення про надання чи відмову в наданні згоди на відчуження майна приймається протягом 10 робочих днів з дати надходження до суб'єкта управління документів, зазначених у пункті 7 цього Порядку, та відповідного погодження Фонду державного майна. Фонд державного майна протягом 25 робочих днів з дати надходження зазначених документів у повному обсязі приймає рішення про погодження чи відмову в погодженні відчуження майна. Рішення про надання згоди на відчуження майна приймається відповідним суб'єктом управління у формі розпорядчого акта, а про відмову в наданні такої згоди - у формі листа. Рішення про погодження чи відмову в погодженні відчуження майна надається Фондом державного майна у формі листа. Рішення про відмову в наданні згоди або погодження на відчуження майна приймається у разі, коли: майно, запропоноване до відчуження, не відповідає вимогам, установленим абзацами третім - шостим пункту 6 цього Порядку; суб'єкт господарювання подав не в повному обсязі документи, передбачені цим Порядком, або не подав їх у встановлений цим Порядком строк, а також за наявності у документах суперечностей; техніко-економічне обґрунтування доцільності відчуження майна не містить необхідних економічних та/або технічних розрахунків, що підтверджують необхідність відчуження майна (зокрема визначення впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу); за результатами рецензування висновок про вартість майна не може бути погоджений. | 8. Рішення про надання чи відмову в наданні згоди на відчуження майна приймається протягом 10 робочих днів з дати надходження до суб'єкта управління документів, зазначених у пункті 7 цього Порядку, та відповідного погодження Фонду державного майна. Фонд державного майна протягом 25 робочих днів з дати надходження зазначених документів у повному обсязі приймає рішення про погодження чи відмову в погодженні відчуження майна. Рішення про надання згоди на відчуження майна приймається відповідним суб'єктом управління у формі розпорядчого акта, а про відмову в наданні такої згоди - у формі листа. Рішення про погодження чи відмову в погодженні відчуження майна надається Фондом державного майна у формі листа. Рішення про відмову в наданні згоди або погодження на відчуження майна приймається у разі, коли: майно, запропоноване до відчуження, не відповідає вимогам, установленим абзацами третім - шостим пункту 6 цього Порядку; суб'єкт господарювання подав не в повному обсязі документи, передбачені цим Порядком, або не подав їх у встановлений цим Порядком строк, а також за наявності у документах суперечностей; техніко-економічне обґрунтування доцільності відчуження майна не містить необхідних економічних та/або технічних розрахунків, що підтверджують необхідність відчуження майна (зокрема визначення впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу); за результатами рецензування висновок про вартість майна не може бути погоджений. Суб'єкт управління або Фонд державного майна можуть запропонувати усунути недоліки та суперечності в документах, про що повідомляють суб'єкта господарювання листом у строки, що не перевищують строки прийняття рішення про надання згоди або погодження на відчуження майна. Після отримання від суб'єкта господарювання доопрацьованих документів суб'єкт управління або Фонд державного майна розглядають доопрацьовані документи у строки, передбачені цим Порядком. Строк подання суб'єктом господарювання доопрацьованих документів не може перевищувати 25 робочих днів від дати листа, яким суб'єкт управління або Фонд державного майна запропонували усунути недоліки та суперечності в документах. У разі незгоди з рішенням Фонду державного майна про відмову в погодженні відчуження майна суб'єкт управління протягом 10 робочих днів може повторно звернутися до Фонду державного майна щодо надання погодження на відчуження майна. Разом із зверненням суб'єкт управління надає обґрунтування своєї позиції та у разі необхідності - додаткові документи. Розгляд Фондом державного майна повторного звернення суб'єкта управління здійснюється відповідно до цього Порядку. |
10. Незалежна оцінка майна, що пропонується до відчуження, проводиться відповідно до законодавства про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність. Рецензування звітів про оцінку майна, зазначеного в абзаці другому пункту 6 цього Порядку, а також майна, згода на відчуження якого надається Фондом державного майна, проводиться Фондом державного майна. Висновок про вартість майна, погоджений Фондом державного майна, видається разом із погодженням на відчуження майна відповідному суб'єкту управління. Висновок про вартість іншого майна, що пропонується до відчуження, за результатами рецензування погоджується державним органом приватизації за місцезнаходженням суб'єкта господарювання відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 р. N 1891 (Офіційний вісник України, 2003 р., N 51, ст. 2669). | 10. Незалежна оцінка майна, що пропонується до відчуження, проводиться відповідно до законодавства про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність. Рецензування звітів про оцінку майна, зазначеного в абзаці другому пункту 6 цього Порядку, а також майна, згода на відчуження якого надається Фондом державного майна, забезпечується Фондом державного майна. Висновок про вартість майна, погоджений Фондом державного майна, видається разом із погодженням на відчуження майна відповідному суб'єкту управління. Висновок про вартість іншого майна, що пропонується до відчуження, за результатами рецензування погоджується державним органом приватизації за місцезнаходженням суб'єкта господарювання відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 р. N 1891 (Офіційний вісник України, 2003 р., N 51, ст. 2669). Висновок про вартість майна має бути погоджений у строк не пізніше 6 місяців від дати оцінки майна. У разі недотримання цього строку проводиться оцінка майна на нову дату. |
13. Відчуження майна шляхом його продажу здійснюється на конкурентних засадах - через біржі, на аукціоні. | 13. Відчуження майна шляхом його продажу здійснюється на конкурентних засадах - на аукціоні. |
Абзац другий пункту 13 виключено (згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2008 р. N 313) | Абзац другий пункту 13 виключено (згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2008 р. N 313) |
Продаж нерухомого майна, а також повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту здійснюється на аукціоні. | |
Під час здійснення продажу через біржі, на аукціоні суб'єкт господарювання після надання згоди суб'єктом управління на відчуження майна забезпечує укладення договору з юридичною особою, яка визначається на конкурентних засадах в установленому Фондом державного майна порядку. | Під час здійснення продажу на аукціоні суб'єкт господарювання після надання згоди суб'єктом управління на відчуження майна забезпечує укладення договору з юридичною особою, яка визначається на конкурентних засадах в установленому Фондом державного майна порядку. |
14. Відчуження майна через біржі здійснюється відповідно до Закону України "Про товарну біржу" з урахуванням вимог пунктів 19, 20, 22 і 23 цього Порядку. У разі коли майно не продано на товарній біржі протягом 30 календарних днів з моменту його виставлення на біржові торги, початкова вартість на таке майно може бути зменшена не більш як на 30 відсотків за погодженням із суб'єктом управління. | Пункт 14 виключено. |
15. Суб'єкти господарювання під час здійснення продажу через біржі, на аукціоні подають юридичним особам, які визначені на конкурентних засадах в установленому Фондом державного майна порядку, документи, які підтверджують надання згоди на відчуження такого майна суб'єктом управління та погодження з Фондом державного майна. | 15. Суб'єкти господарювання під час здійснення продажу на аукціоні подають юридичним особам, які визначені на конкурентних засадах в установленому Фондом державного майна порядку, документи, які підтверджують надання згоди на відчуження такого майна суб'єктом управління та погодження з Фондом державного майна. |
ЗМІНИ, що вносяться до Порядку списання об'єктів державної власності | |
2. Дія цього Порядку поширюється на майно, що передане казенним підприємствам, державним комерційним підприємствам (їх об'єднанням), установам та організаціям, закріплене за підприємствами, установами та організаціями, які перебувають у віданні Національної академії наук і галузевих академій наук, майно, що не ввійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації (корпоратизації), але перебуває на їх балансі. | 2. Дія цього Порядку поширюється на майно, передане казенним підприємствам, державним комерційним підприємствам (їх об'єднанням), установам та організаціям; майно, закріплене за підприємствами, установами та організаціями, які перебувають у віданні Національної академії наук і галузевих академій наук; майно, що не ввійшло до статутних (складених) капіталів господарських товариств у процесі приватизації (корпоратизації), але перебуває на їх балансі, або залишилося після ліквідації балансоутримувача. |
3. Дія цього Порядку не поширюється на майно, порядок списання якого визначається окремими законами (об'єкти житлового фонду, військове майно, державний матеріальний резерв, об'єкти цивільної оборони, цілісні майнові комплекси підприємств тощо). | 3. Дія цього Порядку не поширюється на майно, способи розпорядження яким визначаються окремими законами (об'єкти житлового фонду, військове майно, державний матеріальний резерв, об'єкти цивільної оборони, єдині майнові комплекси підприємств, їх структурні підрозділи тощо). |
4. Списанню підлягає майно, що не може бути в установленому порядку відчужене, безоплатно передане державним підприємствам, установам чи організаціям та щодо якого не можуть бути застосовані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно недоцільне), у разі, коли таке майно морально чи фізично зношене, непридатне для подальшого використання суб'єктом господарювання, зокрема у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха та відновленню не підлягає, або виявлене в результаті інвентаризації як нестача. При цьому списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача, здійснюється після відшкодування його вартості, крім випадків, коли здійснити таке відшкодування неможливо. Морально застаріла комп'ютерна техніка, придатна для подальшого використання, може передаватися до сфери управління місцевих органів виконавчої влади з подальшим її закріпленням за відповідними закладами, установами та організаціями. | 4. Списанню підлягає майно, що не може бути в установленому порядку відчужене, безоплатно передане державним підприємствам, установам чи організаціям та щодо якого не можуть бути застосовані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно недоцільне), у разі, коли таке майно морально чи фізично зношене, непридатне для подальшого використання суб'єктом господарювання, зокрема у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха та відновленню не підлягає, або виявлене в результаті інвентаризації як нестача. При цьому списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача, здійснюється після відшкодування його вартості, крім випадків, коли здійснити таке відшкодування неможливо. Морально застаріла комп'ютерна техніка, придатна для подальшого використання, може передаватися до сфери управління місцевих органів виконавчої влади з подальшим її закріпленням за відповідними закладами, установами та організаціями. За рішенням суб'єкта управління дію цього Порядку може бути поширено на малоцінні та швидкозношувані предмети (малоцінні необоротні матеріальні активи), які не ввійшли до статутних (складених) капіталів господарських товариств у процесі приватизації (корпоратизації), але перебувають на їх балансі, або залишилися після ліквідації балансоутримувача. |
5. Списання майна здійснюється суб'єктом господарювання, на балансі якого воно перебуває, на підставі прийнятого суб'єктом управління рішення про надання згоди на його списання. Списання майна здійснюється за умови врахування особливостей правового режиму майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень щодо розпорядження майном (крім випадків, коли встановлено заборону розпорядження майном). Рішення про надання згоди на списання нерухомого майна, а також повітряних і морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту, закріпленого за підприємствами, установами та організаціями, які перебувають у віданні Національної академії наук і галузевих академій наук, приймається суб'єктом управління лише за погодженням з Фондом державного майна. Рішення про надання згоди на списання об'єктів незавершеного будівництва приймається суб'єктом управління за погодженням з державним органом приватизації за місцезнаходженням суб'єкта господарювання. | 5. Списання майна здійснюється суб'єктом господарювання, на балансі якого воно перебуває, на підставі прийнятого суб'єктом управління рішення про надання згоди на його списання. Списання майна здійснюється за умови врахування особливостей правового режиму майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень щодо розпорядження майном (крім випадків, коли встановлено заборону розпорядження майном). Рішення про надання згоди на списання нерухомого майна, а також повітряних і морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту, закріпленого за підприємствами, установами та організаціями, які перебувають у віданні Національної академії наук і галузевих академій наук, приймається суб'єктом управління лише за погодженням з Фондом державного майна. Рішення про надання згоди на списання об'єктів незавершеного будівництва приймається суб'єктом управління за погодженням з державним органом приватизації за місцезнаходженням суб'єкта господарювання. |
Списання повністю амортизованих основних фондів (засобів) державного комерційного підприємства, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 10 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника підприємства відповідно до цього Порядку (за винятком підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію). | Списання повністю амортизованих основних фондів (засобів) державного підприємства (установи, організації), первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 10 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника державного підприємства (установи, організації) відповідно до цього Порядку (за винятком підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію). |
Списання виноградників здійснюється відповідно до цього Порядку з дотриманням вимог, установлених статтею 2 Закону України "Про виноград та виноградне вино". Списання майна, що перебуває на балансі суб'єкта управління, здійснюється таким суб'єктом відповідно до цього Порядку. Рішення про надання згоди на списання майна суб'єктами господарювання, щодо яких Кабінет Міністрів України виконує функції з управління, приймає Кабінет Міністрів України за пропозиціями Фонду державного майна та інших заінтересованих органів виконавчої влади, визначених Кабінетом Міністрів України. | Списання виноградників здійснюється відповідно до цього Порядку з дотриманням вимог, установлених статтею 2 Закону України "Про виноград та виноградне вино". Списання майна, що перебуває на балансі суб'єкта управління, здійснюється таким суб'єктом відповідно до цього Порядку. Рішення про надання згоди на списання майна суб'єктами господарювання, щодо яких Кабінет Міністрів України виконує функції з управління, приймає Кабінет Міністрів України за пропозиціями Фонду державного майна та інших заінтересованих органів виконавчої влади, визначених Кабінетом Міністрів України. |
19. Прийняття суб'єктом управління рішення про надання згоди на списання майна є підставою для укладення між суб'єктом управління та господарським товариством договору про списання майна з визначенням умов його списання, проект якого суб'єкт управління надсилає протягом трьох днів господарському товариству. Примірна форма договору про списання майна затверджується Фондом державного майна. | 19. Прийняття суб'єктом управління рішення про надання згоди на списання майна є підставою для укладення між суб'єктом управління та господарським товариством договору про списання майна з визначенням умов його списання, проект якого суб'єкт управління надсилає протягом трьох днів господарському товариству. Примірна форма договору про списання майна затверджується Фондом державного майна. Суб'єкт управління може передавати майно, яке залишилося після ліквідації балансоутримувача, іншому суб'єкту господарювання (за його згодою) з подальшим списанням такого майна відповідно до договору про списання майна. |
27. Кошти, що надійшли в результаті списання майна, спрямовуються відповідно до вимог законодавства. Кошти, що надійшли в результаті списання майна, що не ввійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації (корпоратизації), але перебуває на їх балансі, спрямовуються до державного бюджету. | 27. Кошти, що надійшли в результаті списання майна, спрямовуються відповідно до вимог законодавства. Кошти, що надійшли в результаті списання майна, що не ввійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації (корпоратизації), але перебуває на їх балансі (за вирахуванням документально підтверджених витрат на списання), спрямовуються до державного бюджету. За згодою суб'єкта управління оборотні активи, отримані в результаті списання майна, що перебуває на балансі господарських товариств і не увійшло до їх статутних (складених) капіталів, можуть бути використані господарським товариством для власних потреб за умови компенсації їх вартості та/або для ремонту іншого майна. |
Директор Департаменту | В. ФЕДОРОВ |