A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту Закону України “Про внесення змін до статті 75 Господарського кодексу України щодо використання коштів, отриманих від продажу майнових об'єктів”

від 14 жовтня 2012 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України

“Про внесення змін до статті 75 Господарського кодексу України щодо використання коштів, отриманих від продажу майнових об'єктів”

1. Обґрунтування необхідності прийняття  законопроекту

З метою виконання протокольного рішення наради під головуванням Першого віце-прем'єр-міністра Хорошковського В. І. від  21 серпня 2012 р. стосовно підготовки та подання Кабінетові Міністрів у встановленому порядку законопроекту щодо встановлення економічно обґрунтованої пропорції розподілу коштів, отриманих від відчуження майна державних підприємств, установ та організацій,  Фондом державного майна розроблено цей проект Закону.            

На сьогодні розподіл коштів, отриманих від продажу нерухомого майна, передбачено лише для державних комерційних підприємств статтею 75 Господарського кодексу України (у редакції Закону України від 08 вересня 2011 р. № 3713 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відчуження майна суб'єктів господарювання державного сектору економіки”) якою, зокрема, встановлено, що:

кошти, одержані від продажу нерухомого майна, за вирахуванням балансової (залишкової) вартості такого майна, якщо інше не встановлено законом, зараховуються до загального фонду Державного бюджету України.

У той же час на відчуження нерухомого майна державних казенних підприємств діє заборона, встановлена  частиною дев'ятою статті 11  Закону України  “Про управління об'єктами державної власності”.

Крім того, Бюджетним кодексом України та Законом України “Про Державний бюджет України на 2012 рік” не передбачено розподілу коштів, отриманих від продажу нерухомого майна, між бюджетними  установами, організаціями та Державним бюджетом.

Таким чином, економічно обґрунтована  пропорція розподілу коштів, отриманих від відчуження нерухомого майна, має встановлюватися лише для державних комерційних підприємств.

2. Мета і шляхи її досягнення

Основною метою законопроекту є впровадження економічно обґрунтованих підходів до розподілу коштів, отриманих від продажу нерухомого майна державних комерційних підприємств, спрямованих на підтримку господарської діяльності таких підприємств, погашення  заборгованості з виплати заробітної плати, а також заборгованості за податками і зборами (обов'язковими платежами) до бюджетів та державних цільових фондів, пов'язаних із заробітною платою, та інших.

На підставі проведеного аналізу результатів  відчуження об'єктів нерухомості за період з 01 січня 2010 р. по 01 вересня 2012 р.  частка (у відсотках), яку становить балансова (залишкова) вартість об'єктів нерухомості (29 об'єктів) до суми коштів, отриманих від реалізації таких об'єктів, складає близько 11 відсотків.

Таким чином, для досягнення зазначеної мети проектом акта пропонується внесення змін до  статті 75 Господарського кодексу України в частині:

спрямування коштів, отриманих від продажу нерухомого майна, яке належить до основних фондів державного комерційного підприємства  (за вирахуванням заборгованостей (строком понад 3 місяці) із виплати заробітної плати та інших виплат, що належать працівнику у зв'язку із трудовими відносинами, та заборгованостей зі сплати внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування; обов’язкових платежів (у тому числі податків та зборів), пов’язаних з реалізацією такого майна, до бюджетів та державних цільових фондів; заборгованостей за повідомленнями-рішеннями зі сплати податків до бюджетів різних рівнів), у таких пропорціях:

50 відсотків – державному комерційному підприємству;

50 відсотків – до Державного бюджету України;

відображення у фінансовому плані державного комерційного підприємства обсягу коштів, які мають бути одержані від продажу нерухомого майна і підлягатимуть перерахуванню до Державного бюджету України.

3. Правові аспекти

Нормативно-правовими актами, що регулюють зазначені  відносини, є  Конституція України, Господарський кодекс України, Закони України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, “Про управління об’єктами державної власності”.

Реалізація положень поданого законопроекту після його прийняття змін  до інших законів не потребує.       

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація зазначеного законопроекту не потребує додаткових витрат з державного бюджету.

5. Позиція заінтересованих органів

Законопроект потребує погодження з Мінекономрозвитку, Мінфіном, Мін’юстом, Держпідприємництва.

6. Регіональний аспект

Законопроект не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.          

7. Запобігання корупції.

У проекті Закону відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення.

Законопроект розміщено на веб-порталі Фонду державного майна для можливого ознайомлення, надання зауважень та пропозицій.

9. Позиція соціальних партнерів

Законопроект не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Прийняття законодавчого акта надасть можливість встановити економічно обґрунтовану пропорцію розподілу коштів, отриманих від відчуження нерухомого  майна державних комерційних підприємств.

У разі прийняття законопроекту буде дотримано принципів регуляторної політики та досягнуто мету, визначену в розділі 2 цієї пояснювальної записки.

11. Прогноз результатів

 Прийняття проекту Закону забезпечить впровадження економічно обґрунтованих підходів до розподілу коштів, отриманих від продажу нерухомого майна державних комерційних підприємств, спрямованих на підтримку господарської діяльності таких підприємств, погашення  заборгованості з виплати заробітної плати, а також заборгованості за податками і зборами (обов'язковими платежами) до бюджетів та державних цільових фондів, пов'язаних із заробітною платою, та інших.

 

Голова Фонду                                                  О. Рябченко

“        ”                           2012 р.