Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Положення про конкурсний відбір виконавців робіт із землеустрою"
від 22 червня 2011 р.
Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Положення про конкурсний відбір виконавців робіт із землеустрою"
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання господарських відносин
Відповідно до статті 171 Земельного кодексу України та 181 Закону України "Про приватизацію державного майна" державні органи приватизації здійснюють продаж земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації.
Процедура продажу земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, визначена Порядком продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2009 № 689.
Відповідно до пункту 5 вищезазначеного Порядку під час підготовки земельних ділянок разом з розташованими на них об'єктами до продажу державні органи приватизації залучають виконавців робіт із землеустрою, що отримали ліцензію на проведення землевпорядних робіт.
На теперішній час Положенням про конкурсний відбір суб'єктів оціночної діяльності та виконавців робіт із землеустрою, затвердженим наказом Фонду державного майна України від 25 листопада 2003 року № 2100, встановлена єдина процедура конкурсного відбору як виконавців робіт із землеустрою, так і суб'єктів оціночної діяльності.
У зв'язку з виявленням розбіжностей у питаннях організації та проведення конкурсів з відбору суб'єктів оціночної діяльності та конкурсів з відбору виконавців робіт із землеустрою виникла необхідність застосування окремої процедури конкурсного відбору виконавців робіт із землеустрою, яку пропонується запровадити Положенням про конкурсний відбір виконавців робіт із землеустрою.
2. Визначення цілей державного регулювання
Головною метою прийняття акта є вдосконалення процедури відбору на конкурсних засадах виконавців робіт із землеустрою державними органами приватизації.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу
Вбачається за можливе визначити два способи досягнення встановлених цілей.
1. Залишити чинне регулювання питань щодо конкурсного відбору виконавців робіт із землеустрою без змін.
Цей спосіб є неефективним, оскільки при підготовці та проведенні конкурсів за чинною процедурою були виявлені недоліки. Зокрема, розгляд конкурсних пропозицій (які включали проекти завдань на виконання робіт) без пояснень учасників конкурсу щодо складених ними проектів завдань та без попереднього аналізу відповідності цих завдань умовам конкурсу виявився неможливим. Визначений чинною процедурою обсяг інформації про об'єкт землеустрою виявився недостатнім для підготовки конкурсних пропозицій учасниками конкурсу.
2. Вбачається за можливе визначити державне регулювання зазначеного питання шляхом виправлення вищевказаних недоліків, що вдосконалить процедуру організації та проведення конкурсів з відбору виконавців робіт із землеустрою.
Таким чином, найбільш прийнятним методом забезпечення досягнення вищевказаних цілей вбачається затвердження нового Положення про конкурсний відбір виконавців робіт із землеустрою.
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта
Регуляторним актом передбачена процедура конкурсного відбору виконавців робіт із землеустрою державними органами приватизації, якщо вони виступають замовниками робіт із землеустрою у випадках, визначених законодавством, у разі, якщо вартість виконання робіт із землеустрою не перевищує 300 тис. грн. Проект передбачає відбір виконавців робіт із землеустрою, якщо приватизація об'єктів здійснюється разом із земельними ділянками, на яких вони розташовані.
Якщо під час проведення конкурсу з відбору виконавців робіт із землеустрою конкурсна комісія органу приватизації з'ясує, що вартість землевпорядних робіт дорівнює або перевищує 300 тис. грн., матеріали вищезазначеного конкурсу передаються до тендерного комітету для здійснення закупівлі робіт із землеустрою відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель".
Регуляторний акт передбачає можливість претендентів - виконавців робіт із землеустрою надавати пояснення в разі необхідності отримання робочою групою державного органу приватизації роз'яснень щодо змісту підтвердних документів. Крім того, робоча група має можливість перевірити відповідність внесених пропозицій умовам конкурсу до початку засідання конкурсної комісії.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта
Зовнішнім фактором впливу на дію регуляторного акта можуть бути дії державних органів земельних ресурсів в частині виконання ними вимог Положення - участь у складі конкурсної комісії та робочої групи.
Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб'єктами господарювання висока.
Реалізація запропонованого нормативно-правового акта не потребує додаткових матеріальних витрат.
Очікувані наслідки дії запропонованого акта не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання.
Запровадження зазначеного проекту Положення забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, зокрема розрахунок очікуваних витрат та вигод суб'єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта
Впровадження даного акта дасть змогу оптимізувати процеси підготовки та проведення конкурсного відбору виконавців робіт із землеустрою державними органами приватизації.
Від впровадження запропонованого акта негативних результатів не очікується.
7. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта
Обмежень строку дії акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілей державного регулювання.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта
Надходжень до державного бюджету, пов'язаних з дією акта, не планується.
Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта - державні органи приватизації, органи виконавчої влади з питань земельних ресурсів та суб'єкти господарювання, які отримали ліцензії на виконання робіт із землеустрою.
Виконання вимог регуляторного акту не потребує обов'язкових витрат коштів і часу, суб'єктами господарювання та/або фізичними особами.
Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта - після державної реєстрації цього акту його буде опубліковано та розміщено на офіційному сайті Фонду;
Основним показником результативності регуляторного акта є кількість укладених договорів на виконання робіт із землеустрою.
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття
Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження у строки, встановлені статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Вид даних для відстеження - дослідження статистичних показників:
кількість укладених договорів на виконання робіт із землеустрою.
Голова Фонду | О. Рябченко |
"___" _________________ 2011 р.