A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Методики оцінки об’єктів оренди»

від 7 травня 2012 р.

Аналіз регуляторного впливу

проекту постанови Кабінету Міністрів України

«Про внесення змін до Методики оцінки об’єктів оренди» 

 

1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності

Проект постанови розроблено з метою приведення Методики оцінки об’єктів оренди, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від  10 серпня 1995 року  № 629, у відповідність до норм Закону України «Про Фонд державного майна України» в частині повноважень Фонду державного майна України у сфері оцінки об’єктів оренди.

2. Визначення цілей державного регулювання

Внесення змін до Методики оцінки об’єктів оренди має на меті:

забезпечення реалізації повноважень Фонду державного майна України у сфері оцінки об’єктів оренди;

визначення на конкурсних засадах незалежних оцінювачів об’єктів оренди, що належать до державної власності або перебувають у комунальній власності.

3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта

Вбачається три способи регулювання:

1. Залишення без змін постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Методики оцінки об’єктів оренди, порядку викупу орендарем оборотних матеріальних засобів та порядку надання в кредит коштів та цінних паперів» від  10 серпня 1995 року  № 629, що не дозволить досягти цілей державного регулювання.

2. Внесення змін до Методики оцінки об’єктів оренди, тобто розробка даного проекту, що вирішить порушене питання.

3. Розробка нового проекту Методики оцінки об’єктів оренди що є недоцільним з точки зору правил нормо-проектувальної техніки, оскільки загалом існуюча Методика є ефективною та потребує лише доопрацювання, яке пропонується.

                                                             4.     Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми

З метою приведення Методики оцінки об’єктів оренди, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від  10 серпня 1995 року  № 629, у відповідність до норм Закону України «Про Фонд державного майна України» передбачається, що у разі передачі в оренду нерухомого майна та майна, що не увійшло до статутного капіталу господарських товариств, утворених в процесі приватизації (корпоратизації), орендодавцем, визначеним в абзацах другому і третьому статті 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна (зміни до пп. 2, 19 і 22):

- визначається суб'єкт оціночної діяльності - суб'єкт господарювання для проведення незалежної оцінки;

- укладається договір про проведення незалежної оцінки;

- рецензується звіт про незалежну оцінку (акт оцінки) майна, що передається в оренду;

- затверджується висновок про вартість (акт оцінки) майна, що передається в оренду (за наявності позитивного загального висновку рецензента про відповідність такого звіту вимогам нормативно-правових актів з питань проведення оцінки).

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Для прийняття проекту постанови перешкод правового чи економічного характеру немає.

6. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів         

У результаті прийняття розробленого проекту постанови буде підвищено ефективність орендних відносин, посилено контроль держави та комунальних власників за процесами оцінки державного та комунального майна.

Об'єкт впливу

Громадяни

(як орендарі)

Суб'єкти господарювання

 

Як орендарі

Як орендодавці

Вигоди

 

Підвищення якості проведення оцінки об’єктів оренди, у т.ч. за рахунок визначення суб’єкта оціночної діяльності на конкурсних засадах

 

Витрати

 

Додаткові витрати не очікуються


7. Очікувані результати прийняття акта

Загальним ефектом прийняття проекту постанови буде підвищення ефективності орендних відносин

8. Обґрунтування дії строку акта

Запропоновані зміни до Методики оцінки об’єктів оренди будуть діяти до прийняття нових змін або до їх скасування.

9. Визначення показників результативності акта

Показником результативності запропонованих змін до Методики оцінки об’єктів оренди буде:

- кількість позитивних загальних висновків рецензента про відповідність звіту про оцінку/акта оцінки вимогам нормативно-правових актів з оцінки по відношенню до загальної кількості загальних висновків.

10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом моніторингу договорів оренди, висновків рецензентів.

Базове відстеження результативності змін до Методики оцінки об’єктів оренди здійснюється до дня набрання чинності шляхом обробки інформації.

Повторне відстеження буде проводитися через рік після набрання чинності запропонованими змінами з використанням показників результативності.

Періодичне відстеження буде проводитись раз на три роки на підставі даних звітів про укладені договори оренди та про висновки рецензентів.

 

Заступник Голови Фонду                                                                   І. Хотей