Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Щодо виконання контрольних функцій ФДМУ у сфері оренди»
від 28 квітня 2012 р.
1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності
Проект наказу розроблено з метою забезпечення реалізації повноважень Фонду державного майна України, визначених статтями 4 і 5 Закону України «Про Фонд державного майна України» та статтею 32 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».
2. Визначення цілей державного регулювання
Видання наказу має на меті:
забезпечення реалізації повноважень Фонду державного майна України щодо контролю у сфері передачі державного майна в оренду;
підвищення ефективності орендних відносин шляхом усунення виявлених контролем недоліків.
3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта
Вбачається три способи регулювання:
1. Не видавати наказ щодо виконання контрольних функцій ФДМУ у
сфері оренди, що не дозволить забезпечити в повному обсязі виконання цих функцій.
2. Видати наказ щодо виконання контрольних функцій ФДМУ у сфері
оренди, що вирішить порушене питання.
3. Розробка інший проект наказу щодо виконання контрольних функцій
ФДМУ у сфері оренди, що вбачається недоцільним.
4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми
з метою забезпечення компенсування державі втрат майна в результаті безгосподарності орендаря – впровадження нової істотної умови оренди - компенсації орендарем втрат орендованого майна;
з метою захисту майнових інтересів держави, запобігання втратам майна – встановлюється неможливість звернення стягнень за зобов’язаннями орендаря чи третіх осіб на орендоване майно та вчинення орендарем дій з майном, які ведуть до зміни форми власності, без дозволу орендодавця;
з метою запобігання накопичуванню заборгованості з орендної плати та виведенню боржниками активів зі складу об’єкта оренди – надання орендодавцю права в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, відмовитися від договору оренди і вимагати повернення орендованого майна, якщо орендар не вносить плати за оренду протягом трьох місяців підряд;
з метою вдосконалення порядку повернення з оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств – затвердження на рівні Уряду Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Для прийняття проекту наказу перешкод правового чи економічного характеру немає.
6. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів
У результаті прийняття розробленого проекту наказу буде …
Об'єкт впливу | Громадяни (як орендарі) | Суб'єкти господарювання | |
Як орендарі | Як орендодавці | ||
Вигоди
| Вчасне попередження про порушення умов договору оренди, що дозволить їх виправити і запобігти більш важким наслідкам і застосуванню відповідних санкцій
| Своєчасне усунення виявлених порушень і недоліків, запобігання побільшому накопиченню заборгованості по орендній платі, пошкодженню і втратам орендованого майна тощо | |
Витрати
| Додаткові витрати не очікуються |
7. Очікувані результати прийняття акта
Загальним ефектом прийняття законопроекту буде підвищення ефективності орендних відносин та забезпечення збереження переданого в оренду державного та комунального майна
8. Обґрунтування дії строку акта
Запропонований наказ буде діяти до внесення до нього змін (прийняття нового наказу) або до його скасування.
9. Визначення показників результативності акта
Показниками результативності запропонованого наказу будуть:
10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом моніторингу договорів оренди, укладених із визначеними категоріями осіб.
Базове відстеження результативності змін до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» здійснюється до дня набрання чинності шляхом обробки інформації.
Повторне відстеження буде проводитися через рік після набрання чинності запропонованими змінами до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» з використанням показників результативності.
Періодичне відстеження буде проводитись раз на три роки на підставі даних звітів про укладені договори оренди та надходження орендної плати.
Заступник Голови Фонду І. Хотей