Аналіз регуляторного впливу проекту Закону України "Про заборону ліквідації, відчуження, перепрофілювання, передачі в оренду закладів охорони здоров’я для проведення діяльності, не пов’язаної з оздоровленням та відпочинком"
від 4 травня 2009 р.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту Закону України "Про заборону ліквідації, відчуження, перепрофілювання, передачі в оренду закладів охорони здоров'я для проведення діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком"
1. Опис проблеми
Постановою Верховної Ради України від 17.03.2009 № 1137-VI "Про запровадження мораторію на ліквідацію, відчуження, перепрофілювання оздоровчих закладів (дитячих, професійних тощо)" визначено розробити проект закону України про заборону ліквідації, відчуження, перепрофілювання, передачі в оренду оздоровчих закладів для провадження діяльності, не пов'язаної з оздоровленням населення.
В Україні відбувається поступове зменшення мережі оздоровчих закладів через їх продаж, перепрофілювання, передачу в оренду або ліквідацію. Проблема якісного оздоровлення населення стає дедалі актуальнішою та потребує нагального вирішення з метою подальшого недопущення скорочення мережі оздоровчих закладів, їх ліквідації та нецільового використання.
2. Обґрунтування прийняття регуляторного акту
Проект Закону України "Про заборону ліквідації, відчуження, перепрофілювання, передачі в оренду закладів охорони здоров'я для проведення діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком" розроблено на виконання доручення Віце-прем'єр-міністра України від 30.03.2009 № 16148/1/1-09 до пункту 2 постанови Верховної Ради України від 17.03.2009 № 1137-VI "Про запровадження мораторію на ліквідацію, відчуження, перепрофілювання оздоровчих закладів (дитячих, професійних тощо)".
3. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта
Прийняття запропонованого проекту забезпечить реалізацію пункту 2 постанови Верховної Ради України від 17.03.2009 № 1137-VI "Про запровадження мораторію на ліквідацію, відчуження, перепрофілювання оздоровчих закладів (дитячих, професійних тощо)", збереження мережі оздоровчих закладів, недопущення їх нецільового використання.
4. Головні цілі прийняття акта
Метою проекту є збереження мережі оздоровчих закладів, недопущення їх ліквідації та нецільового використання, вирішення проблем якісного оздоровлення населення шляхом встановлення заборони ліквідації, відчуження, перепрофілювання, передачі в оренду оздоровчих закладів для провадження діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком.
5. Оцінка альтернативних способів досягнення зазначений цілей
Альтернативних способів досягнення зазначених цілей немає, оскільки постановою Верховної Ради України від 17.03.2009 № 1137-VI з метою збереження оздоровчих закладів встановлено підготувати проект про заборону ліквідації, перепрофілювання, відчуження, передачі в оренду закладів охорони здоров'я, дитячих закладів оздоровлення та відпочинку для проведення діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком.
6. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей
Законопроект розроблено відповідно до вимог постанови Верховної Ради України від 17.03.2009 № 1137-VI "Про запровадження мораторію на ліквідацію, відчуження, перепрофілювання оздоровчих закладів (дитячих, професійних тощо)".
7. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми
Законопроектом передбачено:
- заборону ліквідації, перепрофілювання, відчуження, передачі в оренду закладів охорони здоров'я, дитячих закладів оздоровлення та відпочинку для проведення діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком, крім тих, що перебувають у приватній власності;
- заборону органам державної влади та органам місцевого самоврядування прийняття рішень та призупинення виконання вже прийнятих рішень про ліквідацію, перепрофілювання, а також відчуження та передачу в оренду закладів охорони здоров'я для проведення діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком;
- збереження профілю діяльності закладів охорони здоров'я незалежно від підстав відчуження.
8. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Прийняття проекту Закону України "Про заборону ліквідації, відчуження, перепрофілювання, передачі в оренду закладів охорони здоров'я для проведення діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком" забезпечить досягнення встановлених цілей шляхом заборони ліквідації, відчуження, перепрофілювання, передачі в оренду оздоровчих закладів для провадження діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком, що забезпечить збереження мережі оздоровчих закладів.
9. Оцінка впровадження та виконання вимог регуляторного акта
Впровадження даного законодавчого акта дозволить:
- не допускати зміну профілю діяльності при будь-якому способі відчуження оздоровчих закладів;
- не допускати ліквідацію оздоровчих закладів;
- вирішити проблеми та не допускати скорочення мережі оздоровчих закладів;
- запобігти перепрофілюванню, використанню не за призначенням оздоровчих закладів.
10. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта
Ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта немає.
11. Обґрунтування строку дії регуляторного акта
Обмеження строку дії закону немає.
12. Визначення показників результативності регуляторного акта:
- кількісні показники збереження закладів охорони здоров'я;
- у разі проведення приватизації закладів охорони здоров'я - показники приватизації таких закладів із збереженням профілю їх діяльності відповідно до Державної програми приватизації.
13. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта:
- звітування щодо кількісних показників збереження закладів охорони здоров'я має здійснюватися міністерствами, до повноважень яких віднесено управління такими об'єктами (Міністерством охорони здоров'я, Міністерством у справах сім'ї, молоді та спорту, Міністерством праці та соціальної політики);
- оприлюднення інформації про процес приватизації у засобах масової інформації, в тому числі щодо приватизації закладів охорони здоров'я із збереженням профілю діяльності таких закладів.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом законодавчо-аналітичного забезпечення реформування власності та виконання програмних документів Фонду державного майна України (м. Київ, вул. Кутузова 18/9, тел./факс: 284-51-62).
В.о. Голови Фонду | Д. Парфененко |