A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу наказу ФДМУ "Про затвердження Змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна"

від 5 жовтня 2008 р.

Аналіз регуляторного впливу
наказу ФДМУ "Про затвердження Змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна"

1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності:

З метою удосконалення процедури проведення конкурсу на право оренди державного майна і прийняття рішення про оренду за результатами цього конкурсу, врахування пільг по орендній платі, встановлених для суб'єктів малого підприємництва, Фондом державного майна України розроблено проект наказу ФДМУ "Про затвердження Змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна".

2. Визначення цілей державного регулювання:

Метою даного регулювання є удосконалення процедури конкурсу і більш повне врахування вимог законодавства України.

3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта:

Альтернативним способом є діючий Порядок проведення конкурсу на право оренди державного майна, затверджений наказом ФДМУ від 13 жовтня 2004 N 2149 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 3 листопада 2004 р. за N 1405/10004, який не в повній мірі відповідає вимогам ефективного управління державним майном та не враховує окремі вимоги чинного законодавства.

4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми:

Змінами, які вносяться до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна, передбачається:

  • доповнення Порядку пункту 4 новими абзацами, яким встановлюються обов'язки балансоутримувача об'єкта оренди при підготовці конкурсу;
  • врегулювання роботи конкурсної комісії у разі: ненадання пропозицій щодо умов договору оренди і кандидатур до складу комісії від органу, уповноваженого управляти орендованим майном; відсутності голови комісії; виявлення неточностей в наданій балансоутримувачем інформації про об'єкт оренди;
  • забезпечення передбачених законодавством пільг по орендній платі орендарям - суб'єктам малого підприємництва, які здійснюють на орендованих площах виробничу діяльність;
  • конкретизація строків здійснення передконкурсних і конкурсних процедур;
  • уточнення переліку документів, які подаються для участі у конкурсі.

5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів:

Запропоновані Зміни до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна матимуть наслідком збільшення кількості договорів, укладених за результатами конкурсу, і відповідно збільшення надходжень до Державного бюджету, а також зменшення витрат суб'єктів малого підприємництва на оренду.

6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта:

Для внесення Змін до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна перешкод правового чи економічного характеру немає.

Об'єкт впливу Громадяни (як орендарі) Суб'єкти господарювання
Як орендарі Як орендодавці
Вигоди Забезпечення передбачених законодавством пільг по орендній платі орендарям - суб'єктам малого підприємництва, які здійснюють на орендованих площах виробничу діяльність; зменшення кількості документів, які подає орендар для участі в конкурсі Забезпечення передбачених законодавством пільг по орендній платі орендарям - суб'єктам малого підприємництва, які здійснюють на орендованих площах виробничу діяльність; зменшення кількості документів, які подає орендар для участі в конкурсі Зменшення часу, який йде на проведення конкурсу від моменту отримання заяви до моменту проведення конкурсу
витрати Додаткові витрати не очікуються Додаткові витрати не очікуються Додаткові витрати не очікуються

7. Очікувані результати прийняття акта:

Позитивні результати: Забезпечення передбачених законодавством пільг по орендній платі орендарям - суб'єктам малого підприємництва, які здійснюють на орендованих площах виробничу діяльність; зменшення кількості документів, які подає орендар для участі в конкурсі; зменшення часу, який йде на проведення конкурсу від моменту отримання заяви до моменту проведення конкурсу; врегулювання роботи конкурсної комісії у разі: ненадання пропозицій щодо умов договору оренди і кандидатур до складу комісії від органу, уповноваженого управляти орендованим майном; відсутності голови комісії; виявлення неточностей в наданій балансоутримувачем інформації про об'єкт оренди.

Негативні результати: без внесення Змін до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна Порядок проведення конкурсу не в повній мірі відповідатиме вимогам законодавства і тому не може використовуватися без певних змін та доповнень.

8. Обґрунтування дії строку акта:

Запропоновані Зміни до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна будуть діяти до прийняття нових змін або до їх скасування.

9. Визначення показників результативності акта:

Показниками результативності запропонованих Змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна буде:

1. Збільшення кількості проведених конкурсів на право оренди державного майна.

2. Збільшення надходжень від орендної плати до Державного бюджету у зв'язку зі збільшенням кількості проведених конкурсів.

3. Зменшення часу, який йде на проведення конкурсу від моменту отримання заяви до моменту проведення конкурсу.

10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта:

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом відстеження кількості договорів оренди, укладених шляхом конкурсу.

Базове відстеження результативності Змін до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна здійснюється до дня набрання чинності шляхом обробки результатів.

Повторне відстеження буде проводитись через рік після набрання чинності запропонованих Змін до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна з використанням показників результативності.

Заступник Голови ФондуД.Парфененко