Про Державну програму приватизації на 2008 - 2012 роки
від 6 квітня 2008 р.
Проект
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про Державну програму приватизації на 2008 - 2012 роки
1. Затвердити Державну програму приватизації на 2008 - 2012 роки (додається).
2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
3. Нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють в частині, що не суперечить цьому Закону.
4. Кабінету Міністрів України:
привести у відповідність із цим Законом свої нормативно-правові акти;
забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
ЗАТВЕРДЖЕНО Законом України "Про Державну програму приватизації на 2008 - 2012 роки" від ______________ 2008 р. N _______ |
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
приватизації на 2008 - 2012 роки
Розділ I. Загальна частина
1. Державна програма приватизації на 2008 - 2012 роки (далі - Програма) визначає основні цілі, пріоритети та умови приватизації державного майна, майна, що належить Автономній Республіці Крим, та комунального майна на 2008 - 2012 роки.
Стратегія подальшого реформування державної власності включає здійснення заходів щодо завершення приватизації як соціально-економічного проекту широкомасштабної реформи власності, що розпочався в Україні в 1992 році, синхронізацію процесів приватизації зі стратегією розвитку економіки України та її окремих галузей.
2. З урахуванням стратегії реформування державної власності основною метою приватизації у 2008-2012 роках є підвищення соціально-економічної ефективності виробництва шляхом завершення широкомасштабної приватизації як спеціального соціально-економічного проекту, забезпечення взаємопов'язаності стратегії приватизації державного майна із стратегією розвитку економіки України та її окремих галузей; перехід на програмні принципи ринкової трансформації у стратегічних галузях економіки під час приватизації об'єктів цих галузей, яка має спиратися на програми розвитку таких галузей; оптимізація частки державного сектору економіки, створення умов для підвищення ефективності діяльності підприємств, створення конкурентного середовища, сприяння технологічному та управлінському оновленню підприємств, а також забезпечення коштів отриманих від приватизації для задоволення потреб подальшого розвитку суспільства.
3. Пріоритетами приватизації відповідно до цієї Програми є:
оптимізація структури державної власності у виробничій сфері;
залучення до приватизації покупців, які мають довгострокові інтереси у розвитку підприємств;
підвищення довіри покупців до процесу приватизації;
врахування індивідуальних особливостей об'єктів приватизації;
досягнення максимальної ефективності продажу об'єктів приватизації;
продаж дрібних пакетів акцій, окремо визначених об'єктів нерухомого майна, об'єктів незавершеного будівництв;
продаж збиткових підприємств під зобов'язання покупця щодо проведення їх фінансового оздоровлення;
продаж високоліквідних об'єктів для забезпечення виконання бюджетних завдань;
сприяння розвитку фондового ринку шляхом максимально широкого використання продажу акцій відкритих акціонерних товариств (далі - ВАТ) на фондових біржах;
збільшення обсягу надходження до державного бюджету коштів, одержаних від приватизації, шляхом підвищення конкурентності та прозорості продажу.
4. З урахуванням мети та пріоритетів приватизації, визначених цією Програмою, встановлюються такі завдання:
максимальна відкритість та прозорість всіх процедур приватизації для суспільства і покупців;.
приватизація об'єктів, подальше перебування яких у державній власності є економічно недоцільне;
зосередження на індивідуальній приватизації, зокрема підприємств, віднесених Програмою до групи Г, коли всі етапи та процедури приватизації передбачають врахування індивідуальних особливостей об'єкта та ринків продажу його товарів ( робіт, послуг);
досягнення максимальної глибини приватизації об'єктів, приватизація яких розпочалась до набуття чинності цією Програмою;
забезпечення надходження до державного бюджету коштів, одержаних від приватизації, в сумі, передбаченій Законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
5. Приватизація об'єктів стратегічних галузей економіки здійснюється з урахуванням програм розвитку таких галузей.
Перелік стратегічних галузей економіки, програми їх розвитку затверджує Кабінет Міністрів України.
Підготовка програм розвитку стратегічних галузей здійснюється уповноваженими органами управління у терміни, встановлені Кабінетом Міністрів України.
6. Програми розвитку стратегічних галузей економіки мають містити складову щодо галузевих особливостей приватизації, в якій, зокрема, визначаються вимоги щодо: удосконалення системи державного регулювання відносно приватизованих об'єктів відповідних галузей;
термінів та способів приватизації об'єктів стратегічних галузей економіки на час дії Державної програми приватизації;
здійснення приватизації підприємств, діяльність яких має суттєвий вплив на функціонування відповідної стратегічної галузі економіки, за індивідуальними планами, з визначенням особливих умов приватизації, зокрема щодо залучення портфельних інвесторів, розміру пакета акцій (часток, паїв), що пропонується для продажу, особливості приватизації підприємств, що займають монопольне (домінуюче) становище на ринку товарів, науково-дослідних (науково-технічних) установ, містоутворюючих підприємств, а також підприємств, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави;
обмеження за кваліфікаційними вимогами участі потенційних покупців у приватизації контрольних пакетів акцій (часток, паїв) підприємств, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, та підприємств, що займають монопольне (домінуюче) становище на ринку товарів;
визначення небезпечного для економічної незалежності України зростання частки іноземного капіталу у стратегічних галузях економіки;
стимулювання залучення інвестицій у розвиток приватизованих об'єктів стратегічних галузей економіки.
Розділ II. Підготовка до приватизації державного майна
7. Кабінет Міністрів України затверджує та доводить до кінця поточного року уповноваженим органам управління завдання з передачі до Фонду державного майна України для підготовки до продажу в році, що передує відповідному бюджетному періоду, об'єктів права державної власності, сумарна прогнозована вартість яких повинна бути не менша, ніж прогнозована сума надходження коштів від приватизації до державного бюджету у відповідному бюджетному періоді.
Уповноважені органи управління з метою виконання визначених Кабінетом Міністрів України завдань подають щороку до 15 березня Фондові державного майна України переліки об'єктів права державної власності, складені за результатами аналізу їх фінансового і виробничо-технічного стану за останні три роки та ефективності використання державного майна (в розрізі класифікаційних груп, визначених у пункті 13 цієї Програми), які вважаються об'єктами приватизації, разом з висновками про прогнозовану суму надходження коштів від їх приватизації та прогнозом соціально-економічних наслідків приватизації підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави. До зазначених переліків у першу чергу включаються:
об'єкти, подальше перебування яких у державній власності є економічно недоцільним та потребує виділення додаткових бюджетних коштів для забезпечення розвитку виробництва або їх утримання;
підприємства, що потребують фінансового оздоровлення (підприємства, стан яких за результатами аналізу фінансової і господарської діяльності згідно з методичними рекомендаціями, затвердженими Міністерством економіки України, має ознаки неплатоспроможності) шляхом залучення недержавних інвестицій;
об'єкти незавершеного будівництва, що не можуть бути добудовані через відсутність державних коштів;
високоліквідні об'єкти, продаж яких повинен забезпечити виконання бюджетних завдань.
8. Кабінет Міністрів України визначає до 1 липня року, що передує відповідному бюджетному періоду, перелік об'єктів приватизації, продаж яких повинен забезпечити виконання завдань з надходження коштів від приватизації у зазначеному періоді.
9. Відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України прогнозованого завдання з надходження коштів від приватизації до державного бюджету уповноважені органи управління протягом бюджетного періоду, що передує наступному бюджетному періоду:
1) подають:
до 1 березня Кабінетові Міністрів України погоджені з Міністерством економіки України та Міністерством фінансів України пропозиції щодо скорочення переліку казенних підприємств;
до 15 березня Фондові державного майна України пропозиції щодо ініціювання органом приватизації прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про продаж пакетів акцій, закріплених за державою (тимчасово залишених у державній власності);
до 1 жовтня Міністерству економіки України пропозиції щодо внесення змін до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, для узагальнення та подання їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
2) проводять аналіз можливих соціально-економічних наслідків приватизації підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, включених до переліку об'єктів права державної власності, приватизацію яких планується розпочати у відповідному році, і подають за його результатами інформацію Фондові державного майна України. Фонд державного майна України узагальнює інформацію, що надійшла, та подає до 1 вересня року, що передує відповідному бюджетному періоду, Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо приватизації зазначених підприємств;
3) здійснюють відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна" передприватизаційну підготовку об'єктів права державної власності з відокремленням та визначенням умов подальшого використання майна, що не підлягає приватизації, зокрема матеріальних носіїв секретної інформації, здійснюють реалізацію управлінських рішень щодо такого майна, проводять реструктуризацію підприємств виходячи з необхідності підвищення інвестиційної привабливості сумарної ліквідності реорганізованих об'єктів, в т.ч. шляхом виділення об'єктів невиробничого призначення;
4) проводять інвентаризацію об'єктів незавершеного будівництва з визначенням можливостей їх подальшого використання і залучення інвесторів до добудови таких об'єктів;
5) погоджують з Кабінетом Міністрів України проекти передприватизаційної підготовки підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, а також підприємств, що мають ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг).
10. Підготовку проекту прогнозованого завдання з надходження коштів від приватизації у бюджетному періоді, що передує наступному бюджетному періоду, здійснює Фонд державного майна України з урахуванням пропозицій інших уповноважених органів управління за погодженням з Міністерством фінансів України та Міністерством економіки України виходячи з результатів аналізу виробничо-технічного та фінансового стану об'єктів права державної власності, продаж яких передбачається здійснити у відповідному році.
11. Фонд державного майна України:
здійснює підготовку до продажу та продаж об'єктів права державної власності, переданих уповноваженими органами управління, а також реструктуризацію підприємств, не приватизованих через відсутність попиту з боку потенційних покупців;
затверджує до 31 грудня року, що передує планованому періоду, план-графік поквартального та помісячного продажу об'єктів на наступний рік;
здійснює вивчення попиту потенційних покупців на об'єкти приватизації.
12. До роботи з підготовки до продажу об'єктів приватизації групи Г Фонд державного майна України за погодженням з Кабінетом Міністрів України може залучати радників (уповноважених осіб).
Послуги радника (уповноваженої особи) оплачуються у фіксованому розмірі, визначеному договором, або у розмірі відшкодування його витрат та винагороди за продаж після остаточного розрахунку покупця за придбаний об'єкт.
Перелік об'єктів приватизації, до підготовки до продажу яких залучаються радники (уповноважені особи), та порядок визначення розміру їх винагороди, підготовлені Фондом державного майна України за погодженням з Міністерством фінансів України та Міністерством економіки України, затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Відбір радників здійснюватиметься на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Розділ III. Класифікація об'єктів приватизації та порядок застосування способів приватизації
13. Об'єкти приватизації класифікуються за належністю до таких груп:
група А - єдині майнові комплекси державних підприємств, державних господарських об'єднань, їх структурних підрозділів, які можуть бути виділені у самостійні підприємства, в тому числі ті, що перебувають у процесі реструктуризації, із середньообліковою чисельністю працюючих до 100 осіб включно або понад 100 осіб, але вартість майна яких недостатня для формування статутного капіталу відкритих акціонерних товариств; окреме індивідуально визначене рухоме та нерухоме майно (в тому числі будівлі, споруди, нежитлові приміщення); майно, що залишилося після завершення процедури ліквідації державних підприємств, визнаних банкрутами; майно державних підприємств (крім майнових комплексів, що належать до групи Г), які не були продані як єдині майнові комплекси; державне майно, не включене до статутного капіталу господарських товариств, за винятком об'єктів, віднесених до груп Д та Ж;
група В - єдині майнові комплекси підприємств, державних господарських об'єднань із середньообліковою чисельністю працюючих понад 100 осіб, вартість майна яких достатня для формування статутного капіталу відкритого акціонерного товариства; акції відкритого акціонерного товариства, утвореного в процесі приватизації та корпоратизації (крім об'єктів групи Г); єдині майнові комплекси підприємств та організацій сільського і рибного господарства незалежно від вартості майна;
група Г - єдині майнові комплекси підприємств, в тому числі ті, що передані в оренду, що на момент прийняття рішення про приватизацію (продаж) мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави або мають ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг); акції відкритих акціонерних товариств, утворених в процесі корпоратизації, що на момент прийняття рішення про приватизацію (продаж) мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави або мають ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг); акції відкритих акціонерних товариств, які перебувають в процесі продажу і на момент затвердження уточненого плану розміщення акцій мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави або мають ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг);
група Д - об'єкти незавершеного будівництва, законсервовані об'єкти;
група Е - акції (частки, паї), що належать державі у статутних капіталах господарських товариств, інших господарських організацій і підприємств, заснованих на змішаній формі власності та розташованих на території України або за її межами;
група Ж - об'єкти охорони здоров'я, освіти, культури, фізичної культури та спорту, відпочинку і туризму незалежно від вартості майна.
14. Приватизація державного майна здійснюється у способи, визначені Законом України "Про приватизацію державного майна", з урахуванням особливостей їх застосування, встановлених для окремих груп об'єктів приватизації іншими законами та цією Програмою.
Утворення закритих акціонерних товариств державними органами приватизації у процесі приватизації державних підприємств не допускається.
15. Продаж об'єктів групи А здійснюється відповідно до Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" з урахуванням особливостей, визначених цією Програмою.
У разі прийняття рішення про приватизацію орендованого державного майна (будівлі, споруди, приміщення) орендар одержує право на викуп такого майна, якщо їм за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення такого майна на суму не менш як 50 відсотків ринкової вартості майна (будівлі, споруди, приміщення), визначеної суб'єктом оціночної діяльності - суб'єктом господарювання для цілей оренди, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди.
16. Державні органи приватизації приймають за власною ініціативою рішення про приватизацію об'єктів групи А, які створюються на базі державного майна підприємств, що реструктуризуються, нежилих приміщень, об'єктів, щодо яких знято заборону на приватизацію у встановленому законом порядку, та інших об'єктів групи А, які не були приватизовані.
За погодженням з відповідним уповноваженим органом управління здійснюється приватизація єдиних майнових комплексів державних підприємств об'єктів групи А.
17. Продаж нежитлових приміщень, будівель та споруд, які згідно чинного законодавства можуть бути об'єктами приватизації, незалежно від відомчого підпорядкування здійснюється державними органами приватизації відповідно до законодавства з питань приватизації.
18. Майно, яке залишилося після задоволення вимог кредиторів державного підприємства, визнаного банкрутом за рішенням господарського суду, у разі якщо господарський суд виніс ухвалу про його ліквідацію, передається ліквідаційною комісією до відповідного державного органу приватизації для подальшої приватизації за актом приймання-передачі у порядку, що встановлюється Фондом.
Акт приймання-передачі майна ліквідованого підприємства підписується ліквідатором та представником державного органу приватизації. Продаж зазначеного майна здійснюється виключно на аукціонах.
19. Приватизація об'єктів групи Д здійснюється відповідно до Закону України "Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва", Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" з урахуванням особливостей, передбачених цією Програмою.
20. Приватизація об'єктів групи Ж здійснюється в порядку, встановленому Фондом державного майна України.
Об'єкти групи Ж, рішення про приватизацію яких прийнято після набрання чинності цією Програмою, приватизуються шляхом їх продажу єдиним майновим комплексом із збереженням профілю. Продаж окремих об'єктів нерухомості санаторно-курортних закладів та закладів туризму не допускається.
Об'єкти групи Ж, які не функціонують більш як три роки або перебувають в аварійному стані, можуть бути приватизовані без збереження профілю за погодженням з органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади.
21. Приватизація об'єктів груп В і Г здійснюється з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції в порядку, затвердженому Фондом державного майна України, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, Антимонопольним комітетом України, шляхом продажу єдиних майнових комплексів та акцій відкритих акціонерних товариств, утворених в процесі приватизації або корпоратизації.
Належні державі пакети акцій підприємств, державна частка у статутному капіталі яких становить 25 і менше відсотків, пропонуються до продажу на фондових біржах.
22. Продаж пакетів акцій та єдиних майнових комплексів підприємств здійснюється шляхом проведення конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону (аукціону, відкритих торгів). При цьому переможець конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону (аукціону, відкритих торгів) з продажу таких об'єктів визначається виключно виходячи з найбільшої ціни, запропонованої за об'єкт продажу, та прийняття ним зобов'язань з виконання умов конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону (аукціону, відкритих торгів).
З метою визначення реальної ринкової вартості пакету акцій, приватизація яких здійснюється шляхом проведення конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону (далі-конкурс), до проведення такого конкурсу Фонд державного майна України пропонує до продажу на фондових біржах пакет акцій відкритого акціонерного товариства розміром 5-10 відсотків статутного капіталу.
23. У разі придбання суб'єктами фондового ринку, зокрема фінансовими посередниками, пакета акцій, що становить більш як 25 відсотків статутного капіталу відкритого акціонерного товариства, обов'язковою умовою участі у продажу є надання в установленому законодавством порядку потенційним покупцем державним органам приватизації інформації про особу, в інтересах якої придбано пакет акцій.
24. Не продані під час пільгового продажу відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна" акції відкритих акціонерних товариств підлягають продажу на фондових біржах.
25. Конкурси з продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, що належать до групи В, можуть проводитися за умови, що об'єктом продажу є контрольний пакет акцій. У разі коли конкурс не відбувся, пакет акцій може виставлятися на повторний конкурс або пропонуватися для продажу на фондових біржах шляхом дроблення такого пакету акцій.
26. Акції, не продані відповідно до пунктів 24 - 25 цієї Програми, можуть пропонуватися для продажу на спеціалізованих аукціонах за гроші або відкритих грошових регіональних аукціонах через засновану Фондом державного майна України мережу аукціонних центрів у порядку, встановленому Фондом державного майна України за погодженням з Антимонопольним комітетом України.
27. Акції, не продані відповідно до пункту 26 цієї Програми, можуть бути запропоновані для продажу на аукціонах без оголошення ціни.
Для продажу на аукціоні без оголошення ціни на фондових біржах, через засновану Фондом державного майна України мережу аукціонних центрів можуть пропонуватися лише ті пакети акцій відкритих акціонерних товариств, що належать до груп В і Е та які не вдалося продати будь-яким іншим способом. Такі аукціони проводяться до остаточного продажу всіх акцій. При цьому початкова вартість пакета акцій не встановлюється державним органом приватизації, а переможцем аукціону визнається учасник, який запропонував найвищу ціну.
Для продажу на аукціоні без оголошення ціни можуть бути запропоновані державні пакети акцій відкритих акціонерних товариств, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України за поданням Фонду державного майна України. Запропоновані для продажу державні пакети акцій повинні відповідати одному з таких критеріїв:
відкрите акціонерне товариство не провадить господарської діяльності;
розмір пакета акцій становить менш як 10 відсотків статутного капіталу відкритого акціонерного товариства;
пакет акцій не вдалося продати іншими способами.
28. Державні органи приватизації забезпечують з урахуванням вимог пунктів 24-27 цієї Програми продаж усіх акцій, не проданих відповідно до пункту 57 Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки.
29. У державній власності може закріплюватися виключно пакет акцій відкритого акціонерного товариства, що належить до групи Г. При цьому розмір пакета акцій, що закріплюється у державній власності, повинен становити 25 або 50 відсотків статутного капіталу відкритого акціонерного товариства плюс одна акція. Порядок закріплення у державній власності пакетів акцій встановлюється Кабінетом Міністрів України.
30. Умови конкурсу (відкритих торгів) об'єктів приватизації групи Г, економічна діяльність яких є інвестиційно привабливою (добування паливно-енергетичних корисних копалин, видавнича та поліграфічна діяльність, виробництво продуктів нафтоперероблення, добрив та азотних сполук, іншої основної неорганічної хімічної продукції, металургійне виробництво, виробництво двигунів та турбін, будування та ремонт суден, ювелірних виробів, виробництво та розподілення електроенергії, діяльність авіаційного транспорту, діяльність пошти та зв'язку), і підприємств оборонно-промислового комплексу незалежно від виду економічної діяльності, затверджує Кабінет Міністрів України.
Умови конкурсів (відкритих торгів) з продажу пакетів акцій інших відкритих акціонерних товариств груп Г і В затверджує державний орган приватизації. 31. У разі коли на конкурс з продажу пакета акцій надійшла заява від одного покупця, такий пакет акцій може бути проданий безпосередньо цьому покупцеві за умови забезпечення реалізації визначених продавцем умов конкурсу. Ціна продажу такого пакета акцій визначається за результатами незалежної оцінки, але не може бути нижчою за ціну, що запропонував покупець у своїй конкурсній пропозиції.
32. У разі коли контрольний пакет акцій відкритого акціонерного товариства, що належить до групи Г, продано, інші акції пропонуються для продажу на фондових біржах.
33. У разі коли конкурс з продажу пакета акцій не відбувся, державний орган приватизації може прийняти рішення про повторне проведення конкурсу.
Умови повторного конкурсу та початкова вартість пакета акцій не потребують затвердження Кабінетом Міністрів України.
Початкова вартість пакета акцій, конкурс з продажу якого не відбувся, може бути зменшена під час його повторного продажу на конкурсі не більш як на 30 відсотків початкової вартості, визначеної для першого продажу на конкурсі.
34. У разі коли конкурс з продажу контрольного пакета акцій відкритого акціонерного товариства не відбувся двічі підряд, такий пакет акцій продається на фондовій біржі, в тому числі шляхом дроблення такого пакету акцій.
35. Кабінет Міністрів України визначає перелік відкритих акціонерних товариств, пакети акцій яких у процесі приватизації дозволяється пропонувати в установленому законодавством порядку для продажу на міжнародних фондових ринках.
36. У разі коли законодавством або статутом господарського товариства (господарської організації, підприємства, заснованого на змішаній формі власності) визначено переважне право недержавних учасників на придбання акцій (часток, паїв), що належать державі, приватизація об'єктів групи Е здійснюється в порядку, встановленому Фондом державного майна України за погодженням з Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку і Антимонопольним комітетом України.
В інших випадках та за відсутності згоди недержавних учасників господарського товариства (господарської організації, підприємства, заснованого на змішаній формі власності) на використання переважного права на придбання акцій (часток, паїв), що належать державі, продаж об'єктів групи Е здійснюється на аукціоні через засновану Фондом мережу аукціонних центрів, за конкурсом або на фондових біржах, крім випадків, коли такий спосіб продажу заборонений законом.
Продаж об'єктів групи Е на фондових біржах здійснюється за процедурою, встановленою для акцій, що належать до групи В.
37. Кабінет Міністрів України за поданням Фонду державного майна України, погодженим з центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики, може прийняти рішення про достроковий продаж пакетів акцій, тимчасово залишених у державній власності відповідно до Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі".
38. Приватизація підприємств, що мають ознаки домінування на загальнодержавному або регіональному товарному ринку, здійснюється за погодженням з відповідним органом Антимонопольного комітету України.
Учасники конкурсу (аукціону, відкритих торгів) з продажу акцій (часток, паїв), результатом проведення якого є забезпечення досягнення чи перевищення 25 або 50 відсотків голосів у вищому органі управління відповідного суб'єкта господарювання, а також активів у вигляді єдиного майнового комплексу або структурного підрозділу суб'єкта господарювання, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави або має ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг), під час проведення зазначених процедур зобов'язані подати відомості про відносини контролю.
Покупцями контрольного пакета акцій (часток, паїв) та єдиних майнових комплексів, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави або мають ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг), можуть бути виключно особи (їх об'єднання), визначені покупцями відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна", за умови, що такі особи або особи, які їх безпосередньо контролюють, не зареєстровані в офшорній зоні або країнах, які занесені FATF до списку країн, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом.
39. У випадках, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції, покупець зобов'язаний отримати дозвіл відповідного органу Антимонопольного комітету України на безпосереднє або опосередковане придбання, набуття у власність іншим способом чи отримання в управління акцій (часток, паїв) у розмірі, що забезпечує досягнення чи перевищення 25 або 50 відсотків голосів у вищому органі управління відповідного суб'єкта господарювання, а також активів у вигляді єдиного майнового комплексу або структурного підрозділу суб'єкта господарювання (далі - дозвіл на концентрацію).
Порядок подання та розгляду заяви про надання дозволу на концентрацію встановлюється законодавством про захист економічної конкуренції. При цьому учасники конкурсних процедур (конкурсів, відкритих торгів, аукціонів тощо) подають Антимонопольному комітету України заяву про надання дозволу на концентрацію не пізніше дня завершення прийняття конкурсної документації.
Дозвіл на концентрацію видається відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції.
40. Приватизація холдингових компаній здійснюється з урахуванням норм Закону України "Про холдингові компанії України".
41. План приватизації (розміщення акцій) вважається виконаним з моменту завершення продажу всіх акцій, передбачених планом приватизації (розміщення акцій) до продажу, та оформлюється наказом відповідного державного органу приватизації. У разі закріплення у державній власності пакета акцій план приватизації (розміщення акцій) вважається виконаним за умови продажу всіх акцій, за винятком закріплених.
Розділ IV. Фінансове забезпечення виконання програми
42. Кошти, одержані від приватизації державного майна та інші надходження, пов'язані з приватизацією підприємств (від покупців за подання заяви на приватизацію; реєстраційний збір за реєстрацію покупців для участі в аукціоні, конкурсі; суми штрафних санкцій за несвоєчасні розрахунки за придбані об'єкти приватизації та невиконання інвестиційних зобов'язань; відсотки, нараховані на суму розстрочених платежів тощо), зараховуються у повному обсязі до державного бюджету.
За рахунок коштів державного бюджету здійснюються видатки на заходи, пов'язані з проведенням приватизації державного майна, а саме:
1) оплата послуг:
Національної мережі аукціонних центрів, пов'язаних з проведенням аукціонів, зокрема аукціонів без оголошення ціни, спеціалізованих аукціонів за гроші, відкритих грошових регіональних аукціонів;
інших сторонніх осіб та організацій, залучених до роботи з передприватизаційної підготовки, реструктуризації, проведення обов'язкового екологічного аудиту, приватизації (у тому числі, пов'язаної з охороною, збереженням та оцінкою об'єктів приватизації, повернутих за рішенням суду у державну власність, до їх наступного продажу), наданням юридичних послуг;
суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання, що залучаються для оцінки майна під час приватизації (корпоратизації);
зберігачів та реєстраторів цінних паперів, уповноважених осіб, що займаються розміщенням цінних паперів на міжнародних ринках;
радників під час підготовки до продажу пакетів акцій;
осіб та організацій, залучених до роботи із забезпечення функціонування єдиної комп'ютерної мережі державних органів приватизації, придбання та супроводження програмного забезпечення для здійснення процесу приватизації державного майна;
закладів та центрів з навчання та підвищення кваліфікації кадрів органів приватизації, менеджменту підприємств, що приватизуються, та осіб, уповноважених управляти державними корпоративними правами;
2) витрати, пов'язані з:
утриманням окремих об'єктів державного майна;
виконанням науково дослідних робіт та відрядженнями, пов'язаними з виконанням Програми;
забезпеченням міжнародної діяльності у сфері приватизації, у тому числі розрахунки за борговими зобов'язаннями;
провадженням інформаційно-пропагандистської та рекламної діяльності з питань проведення приватизації, висвітленням приватизаційних процесів у засобах масової інформації, супроводженням веб-сайту Фонду державного майна України;
виданням та розповсюдженням Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію з додатком (друк, розсилка, придбання паперу тощо);
3) фінансування витрат, пов'язаних із забезпеченням функціонування галузевого державного архіву фінансових посередників Фонду державного майна.
43. У разі делегування власних повноважень стосовно приватизації майна, що перебуває у комунальній власності, державним органам приватизації органи місцевого самоврядування обов'язково передбачають у місцевих програмах приватизації та бюджетах субвенції на відшкодування державним органам приватизації витрат, пов'язаних з реалізацією зазначеного майна.
Частина коштів, що надійшли від приватизації майна, яке перебуває у комунальній власності, перераховується на рахунки державних органів приватизації з відповідного місцевого бюджету за визначеними органами місцевого самоврядування нормативами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, що спрямовуються для фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією комунального майна.
Розділ V. Інформаційне забезпечення здійснення приватизації
44. З метою сприяння приватизації, формування позитивного іміджу України на міжнародній арені та забезпечення надходження коштів до державного бюджету Фонд державного майна України протягом строку дії Програми у межах коштів, виділених на зазначені цілі, здійснює відповідно до цієї Програми та законодавства про інформацію комплекс заходів, спрямованих на забезпечення прозорості приватизації шляхом оприлюднення в засобах масової інформації та в Інтернет інформації про оголошення конкурсів (відкритих торгів, аукціонів), умови продажу об'єктів приватизації та інших відомостей про хід і результати приватизації в Україні та за її межами.
45. Фонд державного майна України за участю заінтересованих центральних органів виконавчої влади здійснює заходи щодо інформування громадськості про умови п