Пояснювальна записка до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 1996 р. № 1099”
від 1 березня 2012 р.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
“Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів
України від 11 вересня 1996 р. № 1099”
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Загальні правила створення акціонерних товариств в процесі приватизації регулюються Порядком перетворення у процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств, заснованих на змішаній формі власності, в акціонерні товариства, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.09.1996 № 1099 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2010 № 123).
18.02.2012 набрав чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки”.
Для забезпечення виконання доручення Кабінету Міністрів України від 20.02.2012 №4943/1/1-12 щодо Плану організації виконання Закону України від 13 січня 2012 р. №4336-VI “Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки”, схваленого на засіданні Кабінету Міністрів України 15 лютого 2012 року, та у зв’язку зі змінами у актах законодавства, Фонд державного майна України розробив проект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 1996 р. № 1099”.
Розроблений проект спрямований на реалізацію норм зазначеного Закону та гармонізацію приватизаційного процесу.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою розроблення проекту постанови Кабінету Міністрів України є забезпечення реалізації норм Закону України “Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки” шляхом внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1996 № 1099 “Про затвердження Порядку перетворення у процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств, заснованих на змішаній формі власності, в акціонерні товариства” (далі – Порядок).
Проект постанови конкретизує норми права загального характеру Порядку, який визначає певну послідовність дій процесу приватизації Підприємств.
Господарський кодекс України зберігає категорію “форми власності” з метою виокремлення видів підприємств. Зокрема, відповідно до частини 1 статті 63 Господарського кодексу України, залежно від форм власності, можуть діяти підприємства, засновані на змішаній формі власності (на базі об’єднання майна різних форм власності). Разом з цим, вищезазначеним Законом України від 13.01.2012 № 4336-VI у тексті Закону України “Про приватизацію державного майна” слова “підприємства із змішаною формою власності” у всіх відмінках замінено словами “підприємства, засновані на базі об’єднання майна різних форм власності” у відповідному відмінку.
Чинним законодавством не передбачається створення та державна реєстрація нових підприємств з організаційно-правовою формою – орендне
підприємство. Статтю 115 Господарського кодексу України, що визначала такий вид підприємства виключено. Відповідно до частини 3 статті 17
Закону України “Про приватизацію державного майна” розглядається випадок участі у приватизації підприємств, створених на базі орендованого
майна.
Крім цього, норми, викладені в абзаці другому частини першої статті 18 Закону України “Про приватизацію державного майна”, знімають встановлені Законом України “Про акціонерні товариства” обмеження щодо акціонерних товариств, створених у процесі приватизації або корпоратизації.
Внесення змін до чинної постанови дасть змогу здійснювати процес приватизації за єдиними правилами, що сприятиме об’єктивності отриманих результатів.
3. Правові аспекти
Правовою підставою розробки постанови є прийняття Закону України “Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки”.
На сьогодні, законодавство України з питань приватизації охоплює Закони України “Про приватизацію державного майна”, “Про Державну програму приватизації”, а також закони, які регулюють особливості приватизації окремих сфер та галузей економіки, зокрема “Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі”.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проекту постанови не потребує додаткових матеріальних витрат з Державного бюджету України.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект постанови потребує погодження із Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
6. Регіональний аспект
Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць України.
7. Запобігання корупції
У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
8. Громадське обговорення
Відповідно до вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” повідомлення про оприлюднення проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 1996 р. № 1099”
02.03.2012 розміщено на веб-сайті ФДМУ, з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань.
Протягом строку, визначеного у повідомленні про оприлюднення, пропозицій та зауважень від громадськості не надійшло.
9. Позиція соціальних партнерів
Проект постанови не стосується питання соціально-трудової сфери.
10. Оцінка регуляторного впливу
Державне регулювання здійснюється шляхом внесення змін до регуляторного акта – постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1996 № 1099 “Про затвердження Порядку перетворення у процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств, заснованих на змішаній формі власності, в акціонерні товариства”.
Прийняття акта сприятиме вдосконаленню загального порядку перетворення в процесі приватизації державних підприємств, підприємств створених на орендованому майна та заснованих на базі об’єднання майна різних форм власності, в акціонерні товариства.
Проектом врегульовуються питання взаємодії державних органів приватизації з акціонерним товариством, державним реєстратором та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Тому, єдиним прийнятним методом забезпечення досягнення цілей державного регулювання уважаємо прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 1996 р. № 1099”.
11. Прогноз результатів
Очікуваним результатом, у разі внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 1996 р. № 1099, є підвищення ефективності та прозорості порядку перетворення в процесі приватизації державних підприємств, підприємств, створених на базі орендованого майна, та заснованих на базі об’єднання майна різних форм власності, в акціонерні товариства, а також врегулювання розбіжностей між законодавчими актами України.
Голова Фонду О. Рябченко
___ ____________ 2012 р.