Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України “Про внесення змін до нормативно-правового акта”
від 17 січня 2013 р.
1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Проект наказу Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України “Про внесення змін до нормативно-правового акта” (далі – Наказ), розроблений на виконання Плану організації підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації Закону України від 2 жовтня 2012 р. № 5413-VI “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення оподаткування при відчуженні транспортних засобів”, схваленого на засіданні Кабінету Міністрів України 21 листопада 2012 р. (протокол № 90). відповідно до статті 173 Податкового кодексу України (із змінами) з метою приведення у відповідність Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затвердженої наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України від 24 листопада 2003 р. № 142/5/2092 (із змінами), до положень зазначеного закону.
Відповідно до абзацу третього пункту 173.1 статті 173 Податкового кодексу України дохід від продажу (обміну) легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника податку).
З огляду на зазначене, з метою розширення сфери застосування Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів на випадки визначення оціночної вартості транспортних засобів для цілей реалізації зазначених правових норм Міністерство юстиції та Фонд державного майна розробили проект Наказу.
2. Головні цілі державного регулювання
Проект наказу розроблений з метою розширення сфери застосування Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів на випадки визначення оціночної вартості транспортних засобів для цілей статті 173 Податкового кодексу України .
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення
зазначених цілей
Під час розробки проекту наказу було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей.
1. Не розробляти і не затверджувати зміни до Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затвердженої наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України від 24 листопада 2003р. № 142/5/2092 (із змінами). У такому випадку виникає проблема у методичному регулюванні визначення оціночної вартості колісного транспортного засобу, яку відповідно до статті 173 Податкового кодексу України застосовують під час оподаткування доходу від продажу (обміну) легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда, тому що сфера застосування зазначеної Методики не передбачає такого випадку.
2. Розробити і затвердити зміни до Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затвердженої наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України від 24 листопада 2003р. № 142/5/2092 (із змінами), якими розширити сферу застосування Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів на випадки визначення оціночної вартості транспортних засобів для цілей статті 173 Податкового кодексу України .
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблем
Нормативно-правова база, що регулює питання порядку та методології визначення оціночної вартості колісних транспортних засобів для цілей оподаткування включає: Податковий кодекс України, Національний стандарт № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 року №1440, Методику товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затверджену спільним наказом Міністерства юстиції та Фонду державного майна від 24 листопада 2003р. № 142/5/2092 (із змінами).
Предметом регулювання проекту наказу є регулювання сфери застосування Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затвердженої наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України від 24 листопада 2003 р. №142/5/2092, з метою визначення оціночної вартості колісного транспортного засобу і оформлення результатів такої оцінки, що враховується під час оподаткування відповідно до статті 173 Податкового кодексу України доходу фізичних осіб від продажу (обміну) легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда.
5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Прийняття регуляторного акта забезпечить приведення у відповідність Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затвердженої наказом Міністерства юстиції та Фонду державного майна від 24 листопада 2003р. № 142/5/2092 (із змінами), до положень Закону України від 2 жовтня 2012 р. №5413-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення оподаткування при відчуженні транспортних засобів».
Оцінка можливостей запровадження акта та дотримання суб'єктами оціночної діяльності його положень висока. Запровадження запропонованого акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
Державний контроль та нагляд за дотриманням Наказу здійснюється Фондом державного майна відповідно до наданих йому законами України «Про Фонд державного майна України», «Про оцінку майна, майнових прав і професійну оціночну діяльність в Україні» та іншими нормативно-правовими актами повноважень.
6. Очікувані результати прийняття акта
Об’єкт впливу | Вигоди | Витрати |
Держава | Забезпечення розширення сфери застосування Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів на випадки визначення оціночної вартості транспортних засобів для цілей реалізації статті 173 Податкового кодексу України | Відсутні |
Суб'єкти господарювання | Запровадження застосування Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів | Відсутні |
Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.
7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта
Строк чинності правових норм Податкового кодексу України та Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затвердженої спільним наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України від 24 листопада 2003 р. № 142/5/2092 (із змінами), безтерміновий, тому строк чинності наказу Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта» не обмежений у часі.
8. Показники результативності регуляторного акта
Основним показником результативності акта є кількість рецензій на звіти про визначення оціночної вартості колісних транспортних засобів з позитивним загальним висновком рецензента щодо відповідності такої оцінки нормативно-правовим актам з оцінки.
Проект регуляторного акта розміщено на офіційному сайті Фонду державного майна з 28 грудня 2012 р. і буде оприлюднений не менше одного місяця до його затвердження, що є достатнім для інформованості громадськості з метою вивчення Фондом державного майна України та Міністерства стиції України її думки з приводу результативності заходів, що запроваджуються актом.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Відповідно до законодавства Фонд державного майна здійснюватиме базове, повторне та періодичне відстеження результативності регуляторного акта у строки, визначені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Базове відстеження результативності акта здійснюється до набрання чинності зазначеним актом шляхом вивчення думки спеціалістів у сфері оцінки та широкої громадськості.
Результативність застосування змін до Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затвердженої спільним наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України від 24 листопада 2003 р. № 142/5/2092 (із змінами), які запроваджуються наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України, вивчатиметься Фондом державного майна України протягом року з дати набрання ним чинності. За результатами такого відстеження буде проведений порівняльний аналіз показників результативності акта до набрання ним чинності і після набрання чинності.
Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності акта.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань оціночної діяльності Фонду державного майна України (01601, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, телефон/факс 200-33-59).
Заступник Голови Фонду І.Хотей