Аналіз регуляторного впливу Проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Положення про умови укладення (переукладення) Договору про продаж майна, що перебуває у державній власності"
від 30 серпня 2007 р.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
Проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Положення про умови укладення (переукладення) Договору про продаж майна, що перебуває у державній власності"
1. Опис проблеми
З метою вдосконалення процедури укладення (переукладення) Угоди про продаж майна, що перебуває у державній власності, посилення контролю за виконанням юридичними особами предмета такої угоди, а також згідно з вимогами Законів України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" від 06.03.1992р. № 2171, "Про приватизацію державного майна" від 04.03.1992р. № 2163, "Про управління об'єктами державної власності" від 21.09.2006р. № 185-V, Порядку відчуження об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007р. № 803 на сьогодні є потреба в затвердженні нової редакції Положення про умови укладення (переукладення) Договору про продаж майна, що перебуває у державній власності.
2. Цілі прийняття пропонованого акта
Головними цілями прийняття акта є затвердження нової редакції Положення про умови укладення (переукладення) Угоди про продаж майна, що перебуває у державній власності, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 27.03.98р. № 601 "Про затвердження Положення про умови укладення (переукладення) Угоди про продаж майна, що перебуває у державній власності" з метою приведення його у відповідність до Законів України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" від 06.03.1992р. № 2171, "Про приватизацію державного майна" від 04.03.1992р. № 2163, "Про управління об'єктами державної власності" від 21.09.2006р. № 185-V, Порядку відчуження об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007р. № 803, а також посилення контролю за виконанням юридичними особами предмета такого договору, удосконалення процесу укладання договорів про організацію продажу майна, що перебуває у державній власності.
3. Оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей
В даному випадку вбачається за можливе визначити два альтернативні способи досягнення встановлених цілей.
1. Залишити існуюче Положення про умови укладення (переукладення) Угоди про продаж майна, що перебуває у державній власності. Але цей спосіб не є ефективним, оскільки не врегульовує особливості відносин, встановлених Законами України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" від 06.03.1992р. № 2171, "Про приватизацію державного майна" від 04.03.1992р. № 2163, "Про управління об'єктами державної власності" від 21.09.2006р. № 185-V, Порядку відчуження об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007р. № 803, та не забезпечує здійснення ефективного контролю Фондом державного майна України за виконанням юридичними особами предмета зазначеного договору.
2. Державне врегулювання зазначеного питання шляхом затвердження нової редакції Положення про умови укладення (переукладення) Договору про організацію продажу майна, що перебуває у державній власності .
Зазначений спосіб сприятиме удосконаленню процесу укладання договору, врегулюванню особливостей відносин між Фондом державного майна України та юридичними особами, які мають право виконувати послуги, вказані в зазначеному проекті наказу, у відповідності до вимог Законів України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" від 06.03.1992р. № 2171, "Про приватизацію державного майна" від 04.03.1992р. № 2163, "Про управління об'єктами державної власності" від 21.09.2006р. № 185-V, Порядку відчуження об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007р. № 803, та забезпечить ефективний контроль за виконанням юридичними особами предмета договору.
Тому, вважаємо, що єдиним прийнятним методом забезпечення досягнення встановлених цілей державного регулювання є затвердження наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Положення про умови укладення (переукладення) Договору про продаж майна, що перебуває у державній власності".
4. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми
Зазначеним наказом Фонду державного майна України передбачено визначення предмету Договору про організацію продажу майна, що перебуває у державній власності, умови укладання та переукладання Договору, а також його розірвання. Крім того, зазначений наказ приведений у відповідність до вимог Законів України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" від 06.03.1992р. № 2171, "Про приватизацію державного майна" від 04.03.1992р. № 2163, "Про управління об'єктами державної власності" від 21.09.2006р. № 185-V, Порядку відчуження об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007р. № 803.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта
Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.
Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб'єктами господарювання висока.
Досягненням установлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта буде удосконалення укладення (переукладення) Договору про організацію продажу майна, що перебуває у державній власності, та посилення контролю з боку Фонду державного майна України за процесом виконанням юридичними особами предмета договору.
Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.
Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання.
Запровадження зазначеного проекту наказу Фонду державного майна України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати
Впровадження даного регуляторного акта дасть змогу:
- абезпечити організацію з боку Фонду державного майна України процесу укладання Договору про організацію продажу майна, що перебуває у державній власності, з юридичними особами, які мають право виконувати послуги по організації продажу, вказані в регуляторному акті;
- посилити контроль з боку Фонду державного майна України за процесом виконанням юридичними особами предмета договору.
7. Обґрунтування строку чинності акта
Обмежень строку дії регуляторного акта немає, що надасть змогу розв'язати проблеми та досягнути цілей державного регулювання. Термін чинності регуляторного акта - відповідно до законодавства після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
8. Показники результативності акта
У разі прийняття регуляторного акта буде забезпечено організацію процесу укладання зі сторони Фонду державного майна України Договору про про організацію продажу майна, що перебуває у державній власності, з юридичними особами, які мають право виконувати послуги по організації продажу, вказані в регуляторному акті, посилення контролю за процесом виконанням юридичними особами предмета договору, що зумовить досягнення позитивних результатів як для держави, так і для суб'єктів господарювання.
Запропонований регуляторний акт обов'язковий до виконання всіма юридичними особами, які мають намір укласти договір про організацію продажу майна, що перебуває у державній власності, з Фондом державного майна України.
Рівень поінформованості суб'єктами господарювання з основних положень регуляторного акта високий.
9. Заходи для відстеження результативності акта
Стосовно регулятивного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.
Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом або більшістю його положень, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні показники результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового обстеження.
Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.
У процесі відстеження встановлюється кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.
Базове, повторне та періодичне відстеження здійснюється на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом обліку корпоративних прав держави Фонду державного майна України (01133, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, тел. 200-33-75).
Перший заступник Голови Фонду державного майна України | В. Петров |