A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку погодження планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас»

від 5 серпня 2012 р.

Аналіз регуляторного впливу 
проекту  наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку погодження планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас» 

 

1. Опис проблем, які передбачається розв'язати шляхом державного регулювання

У зв’язку з прийняттям Закону України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI «Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі – Закон), який набирає чинності з 19 січня 2013 року, виникла потреба приведення Порядку погодження планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 6 червня 2007 року № 895, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 липня 2007 року за № 836/14103 (далі – Порядок), у відповідність із Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у редакції вказаного Закону.

Відповідно до прийнятого Закону:

· державний орган з питань банкрутства установлює типові форми плану санації і мирової угоди, перелік майна, яке включається до ліквідаційної маси у справах про банкрутство;

· план санації боржника може бути розроблений та поданий до господарського суду на затвердження як у процедурі санації, так і у процедурі розпорядження майном; 

· визначено десятиденний строк для погодження плану санації та мирової угоди уповноваженим органом управління.

Водночас чинним Порядком встановлено механізм погодження Фондом державного майна планів санації виключно у процедурі санації та надання місячного строку на розгляд планів санації та мирових угод.

2. Головні цілі прийняття акта

         Метою розробки проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку погодження  планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас» є приведення у відповідність із Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI «Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом») Порядку погодження планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 6 червня 2007 року № 895, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 липня 2007 року за № 836/14103.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення

 зазначених цілей

Першою альтернативою щодо запропонованого регуляторного акта може бути залишення без змін чинного нормативно-правового акта. Це може призвести лише до поглиблення наявних проблем і жодним чином не сприятиме їх розв’язанню, а також посилюєватиме суб’єктивні чинники у зв’язку з відсутністю встановлених процедур.

Можлива і друга альтернатива – врегулювання порушених проблемних питань шляхом прийняття відповідного проекту наказу. Прийняття запропонованого регуляторного акта є найбільш оптимальним способом врегулювання проблемних питань, які виникли у процесі практичного застосування зазначеного нормативно-правового акта.

4. Нормативно – законодавча база

Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України «Про Фонд державного майна України», Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI «Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»), Закон України «Про управління об’єктами державної власності».

5. Опис механізмів та заходів для роз’язання проблеми

       Проект наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку погодження  планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас» передбачає:

· обов’язкову відповідність планів санації, мирових угод та переліків ліквідаційних мас, які подаються до Фонду на погодження, типовій формі, установленій державним органом з питань банкрутства;

· доповнення нормативно-правового акта іншим можливим суб’єктом подання планів санації до Фонду на погодження - арбітражним керуючим, який виконує повноваження розпорядника майна (у разі плану санації у процедурі розпорядження майном);

· заміну строку розгляду Фондом державного майна планів санації та мирових угод з місячного на десятиденний.

6. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Додаткові зміни до нормативно-правового акта можуть вноситись у разі змін у чинному законодавстві. Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання висока.

Відповідно до проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку погодження  планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас» він набирає чинності одночасно із набранням чинності Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 22 грудня  2011 року № 4212-VI. Впровадження цього проекту наказу дасть змогу забезпечити приведення чинного Порядку у відповідність із Законом.

Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають завдання шкоди суб’єктам господарювання.

Запровадження зазначеного наказу Фонду державного майна України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.


7. Очікувані результати прийняття акта

Впровадження проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку погодження  планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас» надасть змогу забезпечити приведення чинного Порядку у відповідність із Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від  22 грудня 2011 року № 4212-VI «Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»).

Розподіл вигод і витрат для суб'єктів регуляторного акта у зв'язку з прийняттям запропонованого акта наведено у таблиці.

Суб'єкти

Вигоди

Витрати

Держава

Приведення нормативно-правового акта у відповідність із Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI «Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»).

Виконання Фондом визначених Законом України «Про Фонд державного майна України» повноважень в частині банкрутства у правовому полі.

Додаткові витрати відсутні

Суб'єкти господарювання

Здійснення діяльності у нормативно-правовому полі

Додаткові витрати відсутні

Громадяни

___________

      ______

 

Таким чином, на підставі аналізу вигод та витрат можна зробити висновок про доцільність запровадження такого регулювання.

8. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк чинності регуляторного акта необмежений. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням можливих змін у законодавстві, що впливатимуть на акт.

9. Показники результативності регуляторного акта

Наказ Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку погодження планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас» дозволить скоригувати відповідно до Закону України від 22 грудня  2011 року № 4212-VI «Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» Порядок погодження  планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас, затверджений наказом Фонду державного майна України від 06.06.2007 № 895, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.07.2007 за № 836/14103.

Прогнозними значеннями якісних та кількісних показників результативності регуляторного акта є:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта та сплачених суб’єктами господарювання залежно від кількості погоджених Фондом державного майна та затверджених господарським судом планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас;

      кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта залежно від кількості погоджених Фондом державного майна та затверджених господарським судом планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас;

      час, що витрачатиметься суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог акта, залежно від стану готовності документів, що подаються до Фонду державного майна на погодження;   

      обсяг коштів, спрямованих суб’єктами господарювання на погашення заборгованостей із заробітної плати залежно від кількості погоджених Фондом державного майна та затверджених господарським судом планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас;

     високий рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень регуляторного акта.

Наказ Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку погодження  планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас» не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави.             

  10. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

        Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

       Базове відстеження буде здійснюватися через рік після набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія, шляхом застосування статистичних даних суб’єктів господарювання, пов'язаних з виконанням вимог акта.

       Повторне відстеження здійснюється через рік після базового відстеження з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей шляхом застосування статистичних даних суб’єктів господарювання, пов'язаних з виконанням вимог акта. Установлені кількісні та якісні показники результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

       Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей шляхом застосування статистичних даних суб’єктів господарювання, пов'язаних з виконанням вимог акта. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

       У процесі відстеження встановлюється кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

        Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням фінансового аналізу та відновлення платоспроможності Департаменту корпоративного управління Фонду державного майна України (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ 133, 01601, тел./факс 200-36-46).

 

Голова  Фонду                                                         О. Рябченко