Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України “Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 31 березня 2000 р. № 677”
від 7 травня 2012 р.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту наказу Фонду державного майна України “Про внесення змін
до наказу Фонду державного майна України від 31 березня 2000 р. № 677”
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин
Наказ Фонду державного майна України "Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 31.03.2000 N 667" розроблено з метою приведення процедури безоплатної передачі єдиних майнових комплексів підприємств із сфери управління органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію у відповідність до Законів України "Про державну програму приватизації", "Про приватизацію державного майна", "Про Фонд державного майна України", постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.98 № 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності".
З прийняттям нових законодавчих актів з питань приватизації виникає необхідність приведення "Порядку передачі функцій управління майном державного підприємства до державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію цього майна", затвердженого наказом Фонду державного майна України від 31.03.2000 № 667, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.04.2000 за № 224/4445, у відповідність до норм зазначених законодавчих документів.
2. Визначення цілей державного регулювання
Метою прийняття наказу Фонду державного майна України "Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 31.03.2000 № 667" є забезпечення відповідності чинного на сьогоднішній день "Порядку передачі функцій управління майном державного підприємства до державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію цього майна", затвердженого наказом Фонду державного майна України від 31.03.2000 № 667, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.04.2000 за № 224/4445, нормам новоприйнятих законодавчих актів з питань приватизації.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу
Під час розроблення проекту наказу Фонду державного майна України "Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 31.03.2000 N 667" було розглянуто два альтернативні способи досягнення встановлених цілей.
1. Залишити без змін існуючий Порядок передачі функцій управління майном державного підприємства до державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію цього майна, затверджений наказом Фонду державного майна України від 31.03.2000 № 667 "Про порядок передачі функцій управління майном державного підприємства до державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію цього майна", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.04.2000 за № 224/4445. Але, такий спосіб не відповідатиме нормам Закону України “Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки”, під час прийняття рішення про приватизацію майна державного підприємства (єдиного майнового комплексу) та передачі у встановленому порядку державним органам приватизації функцій з управління цим майном.
На підставі вищевикладеного, можна зробити висновок, що від даної альтернативи необхідно відмовитися.
2. Досягти реалізації поставленої мети шляхом викладення чинного на сьогоднішній день "Порядку передачі функцій управління майном державного підприємства до державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію цього майна" у новій редакції.
Проектом врегульовуються нормативні питання взаємодії державних органів приватизації з уповноваженим органом управління (самоврядною організацією) підприємства, місцевими органами виконавчої влади за місцем розташування підприємства, органами державної статистики, державної податкової служби, фінансових органів та ін. у разі прийняття рішення про приватизацію єдиного майнового комплексу підприємства.
Цей спосіб, на даний час, є найбільш прийнятним та законним, оскільки проект документа розроблено у зв’язку з набранням чинності Закону України “Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки”.
Тому, єдиним прийнятним способом забезпечення досягнення цілей державного регулювання є прийняття наказу Фонду державного майна України "Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 31.03.2000 N 667".
4. Опис механізмів і заходів, які пропонується застосовувати для розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого проекта
Досягнення позитивного результату можливе шляхом прийняття даного проекту наказу Фонду державного майна України.
Проект наказу Фонду державного майна України встановлює порядок повідомлення суб'єктів процесу про передачу єдиного майнового комплексу підприємства до сфери управління державного органу приватизації у зв’язку з прийняттям рішення про приватизацію, та про введення заборони на здійснення операцій (дій), внаслідок яких може відбутися відчуження майна підприємства чи зменшення його вартості або зменшення розміру земельної ділянки державної власності, обміну, іпотеки або застави майна, списання основних засобів, що мають залишкову вартість, безоплатну передачу та реалізацію майна для погашення заборгованості, передачі майна в оренду, внесення майна до статутного капіталу інших суб'єктів господарювання, передачі майна в управління та здійснення операцій з борговими вимогами і зобов'язаннями (факторинг), вчинення дій, які можуть призвести до обмеження (обтяження) прав на майно та земельну ділянку державної власності, на якій розташований такий об'єкт, прийняття рішень про припинення підприємства шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення.
Проект визначає порядок створення комісії з передачі єдиного майнового комплексу підприємства.
Проект встановлює форму Акта приймання-передавання єдиного майнового комплексу підприємства та визначає перелік документів, які додаються до Акта.
Прийняття проекту наказу Фонду державного майна України "Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 31.03.2000 № 667" дасть змогу удосконалити процес передачі функцій управління майном державного підприємства до державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію цього майна.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта
Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.
Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання висока.
Досягненням установлених цілей, у разі прийняття запропонованого регуляторного акта, буде вдосконалення порядку передачі функцій управління майном єдиних майнових комплексів державних підприємств із сфери управління органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію.
Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.
Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.
Запровадження зазначеного проекту акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:
Об’єкт впливу | Вигоди | Витрати |
Інтереси держави | Удосконалення порядку передачі функцій управління майном державного підприємства (єдиного майнового комплексу підприємства) до державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію цього майна | Додаткові витрати відсутні |
Суб’єкти господарювання
| Можливість використання нормативно-правових засобів для процедури передачі функцій управління майном єдиних майнових комплексів державних підприємств із сфери управління органів, уповноважених управляти державним майном, до сфери управління державних органів приватизації. | Додаткові витрати відсутні |
Кількісні показники результативності, вигоди та витрат від прийняття регуляторного акта оцінити неможливо, оскільки його норми не мають прямого впливу на фінансові результати господарської діяльності.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта
Прийняття наказу Фонду державного майна України "Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 31.03.2000 N 667" розв’яже проблему адаптації процедури безоплатної передачі єдиних майнових комплексів підприємств із сфери управління органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, у відповідність до норм Законів України "Про державну програму приватизації", "Про приватизацію державного майна", "Про Фонд державного майна України", постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.98 № 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності".
7. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта
Строк дії акта не обмежений у часі. Зміни та доповнення до цього акта можуть вноситься у разі прийняття нових регуляторних актів, що будуть впливати на вимоги зазначеного регуляторного акта та виявлення нових проблемних питань, що потребуватимуть врегулювання.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта
У разі запровадження регуляторного акта, "Порядок передачі функцій управління майном державного підприємства до державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію цього майна", затверджений наказом Фонду державного майна України від 31.03.2000 № 667, буде приведено у відповідність до норм Закону України “Про приватизацію державного майна”, що дасть змогу удосконалити процедуру безоплатної передачі єдиних майнових комплексів підприємств із сфери управління органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, посилити контроль з боку державних органів приватизації за процесом приватизації, що зумовить позитивні наслідки як для держави, так і для суб’єктів господарювання.
Запропонований регуляторний акт обов’язковий до виконання уповноваженим органом управління (самоврядною організацією) підприємства, місцевим органом виконавчої влади за місцем розташування підприємства, органом державної статистики, державної податкової служби, фінансовими органами, представницьким органом трудового колективу підприємства.
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень регуляторного акта високий.
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття
Відстеження результативності регуляторного акта, в разі його прийняття, можливо здійснити за допомогою соціологічного методу, способом узагальнення інформації від зацікавлених сторін щодо здійснення безоплатної передачі єдиних майнових комплексів підприємств із сфери управління органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, з метою її обробки та аналізу при проведенні відстежень.
Інформація про приватизацію оприлюднюється в засобах масової інформації відповідно до чинного законодавства.
Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження у строки, установлені статтею 10 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”: базове відстеження - до набрання актом чинності; повторне відстеження - через рік після набрання актом чинності; періодичне відстеження - кожні три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань реформування власності Департаменту планування процесів приватизації та реформування власності Фонду державного майна України (01601, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, тел.200-30-51).
Голова Фонду О. Рябченко