Порядок проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутних капіталах акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств
від 11 грудня 2012 р.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2012 р. №
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутних капіталах акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств.
2. Підготовка до продажу єдиних майнових комплексів (далі - ЄМК), пакетів акцій, що належать державі у статутних капіталах акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств (далі – пакети акцій), на аукціоні, інвестиційному конкурсі здійснюється з урахуванням вимог, встановлених для відповідної групи об’єктів приватизації, визначеної згідно із класифікацією об’єктів приватизації, наведеною у статті 51 Закону України «Про приватизацію державного майна».
3. Терміни в цьому Порядку вживаються в такому значенні:
бізнес-план інвестиційного проекту (техніко-економічне обґрунтування післяприватизаційного розвитку об’єкта) - документ, який містить відомості про комерційні, технічні, технологічні, фінансові, соціальні, економічні, екологічні та інші аспекти інвестиційного проекту та етапи його реалізації;
застава для участі в інвестиційному конкурсі - внесок грошових коштів у розмірі 10 відсотків початкової ціни ЄМК або пакета акцій уперше оголошеного аукціону;
конкурсна інвестиційна пропозиція - безумовна та невідклична пропозиція учасника інвестиційного конкурсу щодо величини приведеного вартісного обсягу інвестицій в об’єкт приватизації, виражена у грошовому еквіваленті;
конкурсна комісія – колегіальний орган, утворений з метою визначення умов інвестиційного конкурсу та переможця інвестиційного конкурсу (далі-комісія);
потенційні інвестори – фізичні та юридичні особи, які при продажу об’єктів приватизації на інвестиційному конкурсі можуть бути покупцями цих об’єктів відповідно до Закону України «Про приватизацію державного майна»;
реєстраційний внесок – внесок грошових коштів за подання заяви на участь в аукціоні, інвестиційному конкурсі з продажу ЄМК, пакетів акцій у розмірі одного неоподаткованого мінімуму доходів громадян.
Інші терміни, наведені у цьому Порядку, вживаються у значеннях, які встановлені законодавством про приватизацію.
Порядок проведення аукціону з продажу ЄМК, пакетів акцій.
4. Визначення умов продажу ЄМК груп В, Г здійснюється комісією з підготовки до продажу на аукціоні, яка створюється державним органом приватизації. Порядок створення та діяльності цієї комісії затвердженого наказом Фонду державного майна України від 26.07.2002 № 1336, розпорядженням Антимонопольного комітету України від 26.07.2002 № 226-р, рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 01.08.2002 № 222, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.09.2002 за № 784/7072 (у редакції наказу Фонду державного майна України від 26.04.2012 № 588, рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.04.2012 № 592, розпорядження Антимонопольного комітету України від 26.04.2012 № 255-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.05.2012 за № 782/21095).
5. Інформаційне повідомлення про продаж ЄМК на аукціоні не пізніш як за 20 календарних днів до дати проведення аукціону публікується в офіційних друкованих виданнях державного органу приватизації, місцевих друкованих виданнях, на офіційному веб-сайті Фонду державного майна. Інформаційні повідомлення про продаж ЄМК та про результати продажу готуються і опубліковуються державним органом приватизації з урахуванням вимог статті 14 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» та вимог, встановлених для відповідної групи об’єктів приватизації.
6. Бажаючі взяти участь в аукціоні з продажу ЄМК подають до державного органу приватизації заяву у письмовій формі за місцезнаходженням об’єкта, що підлягає приватизації, у порядку, встановленому Фондом державного майна для відповідної групи об’єктів приватизації.
7. Продаж ЄМК на аукціоні здійснюється за наявності не менше ніж двох учасників аукціону.
8. Кінцевий строк прийняття заяв на участь в аукціоні - три дні до початку аукціону.
9. Аукціон проводиться організатором аукціону.
10. Угода між державним органом приватизації та юридичною особою, залученою ним як організатор аукціону, повинна передбачати:
строки проведення аукціону;
початкову ціну продажу ЄМК;
крок аукціону;
розмір і порядок виплати винагороди;
взаємні зобов'язання, умови розірвання угоди та майнову відповідальність сторін;
інші умови на розсуд сторін договору.
11. Для участі в аукціоні особи, що зареєстровані організатором аукціону, одержують картки учасників аукціону, які містять такі відомості:
номер, під яким учасник аукціону бере участь у торгах;
найменування об'єкта (об'єктів), у торгах щодо якого бере участь учасник аукціону;
умови проведення аукціону.
12. Аукціон проводиться безпосередньо ведучим (ліцитатором). До початку торгів ліцитатор описує ЄМК та умови його продажу.
13. Щодо кожного ЄМК, що виставляється на аукціон, ліцитатор оголошує номер, указаний в картці учасника аукціону, початкову ціну продажу та крок аукціону.
14. Під час торгів учасники аукціону повідомляють про готовність придбати ЄМК, що виставляється для продажу на аукціоні, за оголошеною ліцитатором ціною, піднімаючи картку учасника з номером або одночасно піднімаючи картку з номером і пропонуючи свою ціну.
15. Початком торгів вважається момент оголошення початкової ціни ЄМК. Кожна наступна ціна, запропонована учасниками аукціону, повинна перевищувати попередню на крок аукціону. Якщо протягом трьох хвилин після оголошення чергової ціни не буде запропоновано вищу ціну, ліцитатор одночасно з ударом молотка робить оголошення про придбання об’єкта тим учасником, який запропонував найвищу ціну. Якщо учасники аукціону не погоджуються з оголошеною ліцитатором початковою ціною ЄМК торги припиняють.
16. Торги закінчуються, якщо після триразового повторення чергової ціни тільки один з учасників аукціону, тримаючи картку учасника з номером, дає згоду на придбання ЄМК.
17. Після закінчення торгів ліцитатор оголошує про продаж ЄМК, називає ціну продажу і аукціонний номер переможця аукціону.
18. Під час проведення аукціону ведеться протокол, до якого заносяться початкова ціна продажу ЄМК, пропозиції учасників аукціону, відомості про учасників аукціону, результат торгів (ціна продажу, крок аукціону, відомості про фізичну або юридичну особу, яка одержала право на придбання ЄМК).
19. Протокол підписується ліцитатором та переможцем аукціону (його представником), який одержав право на придбання ЄМК.
20. Переможець аукціону, який відмовився від підписання протоколу аукціону, якщо це підтверджується відповідним актом, позбавляється права на подальшу участь у цьому аукціоні. За умови достатньої кількості учасників торги відновлюються.
21. Підписаний протокол у триденний строк надається відповідному державному органу приватизації для затвердження.
22. У разі, якщо перший аукціон не відбувся через відсутність покупців і державний орган приватизації оголосив про проведення аукціону вдруге чи третє, ці аукціони проводяться відповідно до цього Порядку.
23. Продаж пакетів акцій на аукціоні здійснюється за процедурою відкритості пропонування ціни за принципом аукціону, відповідно до Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій акціонерних товариств, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 10 травня 2012 року № 639, розпорядженням Антимонопольного комітету України від 10 травня 2012 року № 282-р, рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 10 травня 2012 року № 674, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 12 червня 2012 року за № 940/21252.
Порядок проведення інвестиційного конкурсу ЄМК, пакетів акцій
24. Проведення інвестиційного конкурсу ЄМК, пакетів акцій здійснюється конкурсною комісією, склад якої затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 782 «Про затвердження складу комісії для проведення інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій акціонерних товариств вугледобувних підприємств» (далі-комісія).
25. Комісія:
розробляє умови конкурсу та визначає строк (термін) його проведення;
розробляє інформаційне повідомлення про проведення інвестиційного конкурсу;
здійснює відбір інвестиційних проектів;
розглядає підтвердні документи;
розкриває конверти та розглядає конкурсні інвестиційні пропозиції потенційних інвесторів;
визначає переможця інвестиційного конкурсу.
26. Комісія має право:
під час розробки умов інвестиційного конкурсу вносити пропозиції до Фонду державного майна щодо запитів до органів державної влади, підприємств, установ, організацій стосовно подання відомостей, документів та інших матеріалів, необхідних для ознайомлення з ЄМК, акціонерним товариством;
вносити пропозиції до Фонду державного майна щодо подання запитів спеціалістам, експертам;
розробляти зміни умов інвестиційного конкурсу при повторному продажу ЄМК, пакетів акцій, якщо попередній інвестиційний конкурс не відбувся;
запрошувати потенційного інвестора або уповноважену ним особу на засідання конкурсної комісії для надання роз’яснень з питань, які виникли у комісії під час розгляду отриманих від нього документів, пропозицій;
заслуховувати пояснення експертів, консультантів та інших спеціалістів, залучених до роботи комісії.
27. Члени комісії не можуть перебувати у майнових та немайнових відносинах з учасниками інвестиційного конкурсу.
28. Члени комісії не мають права розголошувати інформацію про учасників конкурсу, їх кількість та зміст пропозицій, крім випадків, передбачених законодавством.
29. Члени комісії зобов'язані брати участь у діяльності комісії, виконувати доручення голови комісії.
30. Засідання комісії веде голова комісії або його заступник.
31. На першому засіданні комісії зі складу її членів призначається відповідальний секретар, який організовує підготовку матеріалів для розгляду конкурсною комісією, забезпечує виконання доручень голови комісії та заступника голови комісії, інформує всіх членів комісії про дату, час і місце проведення її засідань, ведення, оформлення та подання на затвердження державному органу приватизації протоколів засідань комісії. Повідомлення можуть надсилатися поштою, факсом, електронною поштою.
32. Члени комісії мають право ухвального голосу.
33. Засідання комісії є правомочними, якщо на них присутня більшість осіб, що входять до складу комісії. Засідання комісії є закритими. Усі рішення комісії приймаються простою більшістю голосів шляхом відкритого голосування (тільки «за» або «проти»).
34. У разі однакової кількості голосів, голос голови комісії є вирішальним. За цих же обставин, якщо засідання веде заступник голови комісії, його голос є вирішальним.
35. Після закінчення кожного засідання комісією складається протокол, у якому відповідно до порядку денного зазначаються такі відомості:
умови інвестиційного конкурсу;
відомості про потенційних інвесторів;
висновки комісії щодо розгляду інвестиційних проектів;
висновки комісії щодо розгляду підтвердних документів, поданих потенційними інвесторами;
пропозиції потенційних інвесторів щодо виконання умов інвестиційного конкурсу;
величина приведеного вартісного обсягу інвестицій в об’єкт приватизації, виражена у грошовому еквіваленті;
переможець інвестиційного конкурсу.
36. Протоколи засідань комісії підписуються усіма присутніми членами комісії і подаються на затвердження до Фонду державного майна у триденний строк з дня проведення інвестиційного конкурсу.
37. Інформаційне повідомлення про продаж ЄМК, пакетів акцій на інвестиційному конкурсі готується комісією з урахуванням вимог статті 14 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» та вимог, встановлених для відповідної групи об’єктів приватизації.
38. Інформаційне повідомлення про проведення інвестиційного конкурсу ЄМК, пакетів акцій затверджується державним органом приватизації і публікується не пізніш як за 45 календарних днів до дати проведення інвестиційного конкурсу в офіційних друкованих виданнях державного органу приватизації, місцевих друкованих виданнях, на офіційному веб-сайті Фонду державного майна.
39. У випадках, передбачених чинним законодавством, державний орган приватизації готує рішення Кабінету Міністрів України про затвердження умов продажу.
40. Для участі в інвестиційному конкурсі потенційні інвестори попередньо подають органу, уповноваженому управляти державним майном, інвестиційний проект об'єкта приватизації.
41. Орган, уповноважений управляти державним майном, протягом 30 днів у встановленому ним порядку розглядає інвестиційні проекти об’єкта приватизації, подані потенційними інвесторами. Про прийняте рішення орган, уповноважений управляти державним майном, письмово інформує потенційних інвесторів та Фонд державного майна.
42. Після отримання від органу, уповноваженого управляти державним майном, погодження інвестиційного проекту потенційні інвестори супроводжувальним листом подають до Фонду державного майна конкурсні інвестиційні пропозиції та підтвердні документи не пізніше ніж за 7 днів до дати проведення інвестиційного конкурсу. При цьому, конкурсні інвестиційні пропозиції подаються у запечатаних непрозорих конвертах і мають містити строки внесення інвестицій.
43. Конкурсні інвестиційні пропозиції та підтвердні документи повинні бути належним чином оформлені та містити:
підписану і скріплену печаткою заяву на участь у конкурсі у вільній формі у трьох примірниках (справжність підпису на заяві фізичних осіб, які не мають печатки, підлягає обов'язковому нотаріальному засвідченню);
документи, що підтверджують внесення застави і реєстраційного внеску за подання заяви на участь у інвестиційному конкурсі на зазначені в інформаційному повідомленні розрахункові рахунки державного органу приватизації;
короткий опис інвестиційного проекту;
довідку про фінансування реалізації інвестиційного проекту із зазначенням розміру вкладу (частки) кожного співінвестора (у разі їх наявності);
інформацію про спосіб забезпечення виконання зобов'язань з фінансування інвестиційного проекту (банківська гарантія, резервні акредитиви, чеки, згідно з якими первинне зобов'язання покладається на будь-який банк, а також депозити та векселі або будь-яке інше забезпечення виконання зобов'язань, передбачене законодавством);
бізнес-план інвестиційного проекту або техніко-економічне обґрунтування післяприватизаційного розвитку об’єкта приватизації;
документи, що підтверджують фінансову спроможність потенційного інвестора реалізувати заходи, заявлені ним в інвестиційному проекті, у тому числі інформація про дебіторську та кредиторську заборгованість претендента за останні три роки;
довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), дійсну на момент відкриття пропозиції конкурсних торгів.
Також документи мають містити:
для юридичних осіб:
дату і місце державної реєстрації потенційного інвестора на участь в інвестиційному конкурсі та найменування органу державної реєстрації;
прізвище, ім'я та по батькові представника потенційного інвестора (у разі його наявності) та його повноваження;
нотаріально посвідчені (легалізовані та перекладені – для нерезидентів) копії установчих документів (копія відповідного рішення органу місцевого самоврядування – для органів місцевого самоврядування);
нотаріально посвідчену копію витягу з торговельного, банківського чи судового реєстру або реєстраційного посвідчення – для нерезидентів;
для нерезидентів - річний фінансовий звіт, підтверджений аудитором за минулий звітний рік, а у разі, коли останній день строку прийняття документації спливає в першому кварталі року, – за минулий або за передостанній звітний рік. Якщо за законодавством держави місцезнаходження потенційного покупця кінцевий строк затвердження фінансового звіту за минулий рік ще не настав і цей факт підтверджується листом аудитора, то надається підтверджений аудитором фінансовий звіт за передостанній звітний рік;
копію документу, що посвідчує особу заявника або уповноважену ним особу (представника), його повноваження;
перелік номерів рахунків у банківських установах, з яких здійснюватимуться розрахунки за придбаний об’єкт;
інформацію про потенційних покупців або осіб, в інтересах яких придбавається об’єкт, їх засновників, учасників, у тому числі фізичних осіб – кінцевих власників;
інформацію щодо осіб, які прямо або опосередковано контролюють заявника;
копію довідки про взяття на облік платника податків;
рішення уповноваженого органу про участь в приватизації;
документ щодо призначення керівника (у разі наявності);
документ про розподіл статутного капіталу серед учасників (акціонерів);
документ, що підтверджує наявність та розмір державної частки в статутному капіталі та майні учасника;
інформацію щодо зони реєстрації (про відсутність реєстрації в офшорній зоні чи країнах, включених FATF до списку країн, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом);
копію письмового повідомлення товариства про свій намір придбати акції (за винятком випадків, коли зазначені норми не поширюються на потенційного покупця);
для фізичних осіб (фізичних осіб – підприємців):
прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – потенційного інвестора або його представника та їх повноваження;
довідку органу державної податкової служби про подану декларацію про майновий стан і доходи;
копію довідки про взяття на облік платника податків (для фізичних осіб-підприємців).
44. У разі придбання активів у вигляді ЄМК, пакета акцій суб’єкта господарювання, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави або ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг), потенційні інвестори зобов’язані подати у складі підтвердних документів відомості про відносини контролю.
45. У випадках, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції, потенційний інвестор зобов’язаний отримати дозвіл відповідного органу Антимонопольного комітету України на безпосереднє або опосередковане придбання активів у вигляді ЄМК, пакета акцій суб’єкта господарювання (далі – дозвіл на концентрацію).
46. У передбачених законодавством про захист економічної конкуренції випадках, в яких необхідне отримання дозволу на концентрацію, в той самий строк потенційний інвестор ЄМК, пакета акцій, який за класифікацією об’єктів приватизації відноситься до об’єктів груп В, Г, додатково повинен подати державному органу приватизації копію рішення Антимонопольного комітету України про надання дозволу на концентрацію суб’єкта господарювання або повідомлення учасника інвестиційного конкурсу про подання до Антимонопольного комітету України заяви про надання дозволу на концентрацію з відміткою про реєстрацію вхідної кореспонденції в Антимонопольному комітеті України.
47. Для участі в конкурсі не приймаються інвестиційні проекти потенційних інвесторів, що:
визнані банкрутами, перебувають у стадії припинення або мають заборгованість із сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), а також стосовно яких порушено справу про банкрутство;
за результатами діяльності протягом трьох останніх років є збитковими.
48. Комісія розглядає інвестиційні проекти, конкурсні інвестиційні пропозиції і підтвердні документи та з урахуванням висновків органу, уповноваженого управляти державним майном, зроблених за результатом попереднього розгляду інвестиційних проектів визначає переможця інвестиційного конкурсу.
49. Приведений вартісний обсяг інвестицій визначається за формулою:
V2 V3 Vn
Vзаг. = V1 + --------- + --------- + ... + ------------
(1 + I) (1 + I) 2 (1 + I) n-1
де: V1 - сума інвестицій, запропонована потенційним інвестором для внесення в перший період інвестування;
V2 - сума інвестицій, запропонована потенційним інвестором для внесення в другий період інвестування;
V3 - сума інвестицій, запропонована потенційним інвестором для внесення в третій період інвестування;
Vn - сума інвестицій, запропонована потенційним інвестором для внесення в останній (n-й) період інвестування.
Тривалість періоду інвестування, використана в розрахунку, береться рівною кварталу.
I – облікова ставка Національного банку, що діє на дату публікації інформаційного повідомлення щодо проведення конкурсу, поділена на 4 (для розрахунку квартальної ставки) та поділена на 100 відсотків (I = річна ставка НБУ / (4 х 100 %)).
50. Критерієм визначення переможця інвестиційного конкурсу є запропонована потенційними інвесторами максимальна величина приведеного вартісного обсягу інвестицій в об’єкт приватизації, виражена у грошовому еквіваленті.
51. Переможцем інвестиційного конкурсу з продажу ЄМК, пакета акцій визнається потенційний інвестор, який запропонував найбільшу величину приведеного вартісного обсягу інвестицій в об’єкт приватизації, виражену у грошовому еквіваленті, підписав узгоджений суб’єктами приватизації договір купівлі-продажу ЄМК, пакета акцій та сплатив за нього одну гривню до Державного бюджету України.
52. Потенційний інвестор (або його представник), пропозиції якого комісія визнала кращими, має підписати проект договору купівлі-продажу, що узгоджений із державним органом приватизації, який здійснював продаж об’єкта, органом, уповноваженим управляти державним майном.
53. У разі коли органом, уповноваженим управляти державним майном, погоджено інвестиційний проект лише одного потенційного інвестора і подані ним конкурсні інвестиційні пропозиції і підтвердні документи визнані комісією такими, що відповідають вимогам чинного законодавства та умовам продажу, комісія може визнати такого інвестора переможцем інвестиційного конкурсу за умови підписання ним узгодженого із державним органом приватизації, який здійснював продаж об’єкта, органом, уповноваженим управляти державним майном, договору купівлі-продажу ЄМК, пакета акцій та сплати однієї гривні до Державного бюджету України.
54. У разі коли інвестиційний конкурс не відбувся, ЄМК, пакет акцій може бути запропонований до повторного продажу на інвестиційному конкурсі. У разі проведення повторного інвестиційного конкурсу можлива зміна умов продажу.
55. Повторний інвестиційний конкурс проводиться відповідно до вимог цього Порядку.
Укладення договорів купівлі-продажу
56. Укладання договору купівлі-продажу між переможцем аукціону, інвестиційного конкурсу та державним органом приватизації здійснюється після затвердження переможця аукціону, інвестиційного конкурсу за наявності необхідних документів, передбачених законодавством України.
57. Проект договору купівлі-продажу ЄМК або пакета акцій складається на підставі примірного договору купівлі-продажу, рекомендованого державним органом приватизації.
58. Після отримання проекту договору купівлі-продажу пакета акцій потенційний покупець опрацьовує і подає до державного органу приватизації один примірник пропозицій до договору купівлі-продажу пакета акцій з чітко зазначеними змінами та доповненнями не пізніше ніж за 10 робочих днів до дати проведення інвестиційного конкурсу.
59. Державний орган приватизації має право відхилити будь-які зміни та доповнення до проекту договору купівлі-продажу пакета акцій, якщо вони суперечать умовам проведення інвестиційного конкурсу та/або чинному законодавству України.
60. Державний орган приватизації приймає та реєструє надані потенційними покупцями пропозиції до проекту договору купівлі-продажу пакета акцій. З моменту отримання пропозицій до проекту договору купівлі-продажу пакета акцій державний орган приватизації у разі потреби, проводить переговори з потенційними покупцями, узагальнює надані потенційними покупцями пропозиції до проекту договору купівлі-продажу пакета акцій.
61. Опрацьований та затверджений державним органом приватизації остаточний проект договору купівлі-продажу пакета акцій, надається під розпис кожному потенційному покупцю (уповноваженому представнику) не пізніше ніж за 7 робочих днів до дати проведення інвестиційного конкурсу.
62. Потенційний покупець не пізніше ніж за 5 робочих днів до дати проведення інвестиційного конкурсу подає державному органу приватизації письмову згоду щодо його умов. Надання потенційним покупцем письмової згоди щодо умов остаточного проекту договору купівлі-продажу пакета акцій є свідченням того, що потенційний покупець згоден з положеннями, умовами, правами та обов’язками сторін проекту договору купівлі – продажу пакета акцій.
63. Протягом 10 календарних днів після затвердження підсумків інвестиційного конкурсу державний орган приватизації повертає заставу усім учасникам інвестиційного конкурсу, які не були визнані переможцем крім переможця, підписує разом із переможцем договір купівлі-продажу пакета акцій, який підлягає нотаріальному засвідченню, та опубліковує повідомлення про підсумки в додатку до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію" – газеті "Відомості приватизації" і розміщує на веб-сайті Фонду державного майна України, а також інформує Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку і Антимонопольний комітет України про підсумки.
64. Переможець інвестиційного конкурсу у визначений державним органом приватизації день і час повинен з’явитись у визначене державним органом приватизації місце для підписання та нотаріального засвідчення договору купівлі-продажу пакета акцій та сплатити нотаріусу за нотаріальне засвідчення договору купівлі-продажу пакета акцій.
65. У разі відсутності в переможця інвестиційного конкурсу рішення Антимонопольного комітету України чи Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про надання дозволу на придбання ЄМК або пакета акцій на дату проведення інвестиційного конкурсу/дату укладення договору договір купівлі-продажу пакета акцій з переможцем укладається із зобов’язанням переможця отримати протягом 50 днів з дня укладення договору купівлі-продажу ЄМК або пакета акцій дозвіл Антимонопольного комітету України чи Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України на придбання ЄМК або пакета акцій. У такому випадку в договорі обумовлюється обов’язок переможця надати державному органу приватизації дозвіл Антимонопольного комітету України чи Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України на придбання ЄМК або пакета акцій у визначений строк. Виконання зобов'язань за договором купівлі-продажу, крім зобов'язання щодо сплати переможцем ціни ЄМК або пакета акцій, у такому разі відкладається на вищезазначений строк.
66. Якщо протягом 50 днів з дня укладення договору купівлі-продажу ЄМК або пакета акцій переможець інвестиційного конкурсу не отримав такого дозволу та не надав його засвідчену копію державному органу приватизації, договір купівлі-продажу розривається на вимогу державного органу приватизації в односторонньому порядку. При цьому застава переможцю інвестиційного конкурсу не повертається.
67. Протягом 3 робочих днів після повної сплати ціни пакета акцій, але не раніше дня отримання покупцем дозволу Антимонопольного комітету України (Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України) та надання його засвідченої копії державному органу приватизації здійснюється передача пакета акцій продавцем покупцю (видається розпорядження зберігачу про виконання облікової операції з переказу акцій на рахунок покупця).
68. Із суми застави, унесеної покупцем для участі в інвестиційному конкурсі, одна гривна зараховується покупцеві в рахунок оплати ціни ЄМК або пакета акцій відповідно, а решта суми застави повертається покупцеві протягом 10 робочих днів з дати проведення облікової операції з переказу придбаних акцій або з дати затвердження переможця інвестиційного конкурсу з продажу ЄМК.
69. Учаснику конкурсу, якого визнано переможцем конкурсу, застава не повертається і перераховується до державного бюджету, у разі його відмови укласти договір купівлі-продажу ЄМК або пакета акцій та нотаріально його посвідчити, зокрема у разі відмови переможця інвестиційного конкурсу з продажу ЄМК або пакета акцій підписати відповідний договір купівлі-продажу.
В такому випадку інвестиційний конкурс вважається таким, що не відбувся, а державний орган приватизації може повторно публікувати інформаційне повідомлення про проведення інвестиційного конкурсу на таких самих умовах, що і попередній інвестиційний конкурс. До участі в повторному інвестиційному конкурсі не допускається переможець інвестиційного конкурсу, який відмовився укласти та нотаріально посвідчити договір купівлі-продажу ЄМК або пакета акцій.
70. Органи приватизації здійснюють контроль за виконанням покупцем умов договору купівлі-продажу, а у разі їх невиконання застосовують
санкції, передбачені чинним законодавством, та можуть у встановленому порядку порушувати питання про розірвання договору.
______________