Аналіз регуляторного впливу Проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Методики оцінки об’єктів оренди"
від 8 лютого 2007 р.
Аналіз регуляторного впливу
Проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Методики оцінки об'єктів оренди"
1.Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності
З набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.06 №1846 методичні засади визначення вартості цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів, що передаються в оренду, перестали відповідати методам розрахунку орендної плати за зазначені цілісні майнові комплекси (далі - ЦМК). У розрахунку орендної плати відбувся перехід до розрахунків на основі вартості основних засобів, визначених за незалежною оцінкою, а Методика оцінки залишилася зорієнтованою на розрахунки за залишковою вартістю і забезпечує дані про залишкову вартість основних засобів.
Тому на виконання протокольного доручення Урядового комітету з питань економічної політики (п.14 протоколу від 26.12.06 №15) підготовлений цей проект.
2. Визначення цілей державного регулювання
Метою даного регулювання є:
- узгодження норм Методики оцінки об'єктів оренди та Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна
- забезпечення розрахунків орендної плати за ЦМК на основі незалежної оцінки основних засобів
- забезпечення продажу орендарям ЦМК оборотних матеріальних активів (відповідно до вимог ст.4 Закону України "Про оренду державного та комунального майна") за незалежною оцінкою, як це робиться при приватизації та при відчуженні майна.
3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акту
Альтернативних способів узгодження норм двох нормативних актів не існує.
4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми
Проектом постанови передбачено що:
- незалежна оцінка основних засобів та нематеріальних активів, буде обов'язковою;
- вартість оборотних матеріальних активів, що викуповуються орендарем, визначатиметься за незалежною оцінкою;
- у разі передачі в оренду нерухомого майна за договором, орендодавцем за яким є орган, визначений у абзацах другому і третьому статті 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", звіт про незалежну оцінку розглядається і рецензується цим органом;
- у разі передачі в оренду нерухомого майна за договором, орендодавцем за яким є підприємство, висновок про вартість майна затверджується органом, уповноваженим управляти майном цього підприємства. Якщо органом, який управляє майном, є Кабінет Міністрів України, звіт про незалежну оцінку розглядається і рецензується Фондом державного майна України. Висновок про вартість майна затверджується Фондом державного майна України.
5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів
Впровадження незалежної оцінки призведе до збільшення розміру орендної плати та, відповідно, до збільшення надходжень від орендної плати до Державного Бюджету України.
6. Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акта та заходів, спрямованих на простежування ефективності дії регуляторного акта
Запропоновані зміни до Методики оцінки об'єктів оренди будуть діяти до прийняття нових змін або до їх скасування.
7. Показники результативності акта
- збільшення орендної плати;
- збільшення надходжень від орендної плати до Державного бюджету України.
8. Відстеження результативності акта
Шляхом аналізу динаміки розміру орендної плати за ЦМК по даних "ІПС "ЕТАП-ОРЕНДА".
Заступник Голови Фонду | С. Лєдомська |