Пояснювальна записка до ПП КМУ «Про внесення змін до Порядку здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України», затвердженого постановою КМУ від 31.05.2012 № 487
від 7 червня 2012 р.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України ««Про внесення змін до Порядку здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2012 № 487
1. Обгрунтування необхідності прийняття акта
У зв’язку з набранням чинності Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» від 12.04.2012 № 4650-VI виникла необхідність внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2012 року № 487 «Про Порядок здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України».
Згідно з пунктом 1 статті 15 «Державний контроль вугледобувних підприємств після приватизації» Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» передбачається затвердження Кабінетом Міністрів України порядку контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу та моніторингу економічної ефективності діяльності об’єкта приватизації.
Відповідно до пункту 2 статті 6 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» перелік об’єктів державної власності, які підлягають приватизації згідно із зазначеним законом, затверджується постановою Кабінету Міністрів України. Відповідно контроль за виконанням умов договорів купівлі-продажу зазначених об’єктів також здійснюється у порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України.
Таким чином, з метою виконання вимог Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» необхідно внести зміни до зазначеного порядку здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України, доповнивши його пунктами, які врегульовуватимуть процедуру моніторингу економічної ефективності діяльності вугледобувних підприємств та визначатимуть нормативи економічної ефективності діяльності вугледобувних підприємств.
1. Мета і шляхи її досягнення
2. Правові аспекти
Закон України “Про приватизацію державного майна”;
Закон України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств»;
Цивільний кодекс України;
Господарський кодекс України;
інші нормативно-правові акти, які регулюють діяльність у сфері приватизації.
3. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація зазначеного акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат.
5. Позиція заінтересованих партнерів
Проект акта потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством юстиції України, Міністерством економічного розвитку та торгівлі України, Міністерством енергетики та вугільної промисловості України.
6. Регіональний аспект
Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
7. Запобігання корупції
У зазначеному акті відсутні правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних порушень.
8. Громадське обговорення
Здійснювалося шляхом розміщення проекту Порядку на сайті Фонду у мережі Інтернет з метою оприлюднення та отримання зауважень і пропозицій.
9. Позиція соціальних партнерів
Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України» не стосується соціально-трудової сфери.
10. Оцінка регуляторного впливу
При прийнятті змін до Порядку здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України державні органи приватизації шляхом здійснення контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу, а також моніторингу економічної ефективності діяльності об’єкта приватизації матимуть можливість фіксувати стан виконання договірних зобов’язань та у разі виявлення невиконання – вживати всіх необхідних заходів, передбачених чинним законодавством. Також завдяки прийняттю змін до зазначеного Порядку будуть встановлені чіткі нормативи економічної ефективності діяльності об’єкта. Моніторинг буде здійснюватися шляхом аналізу інформації, яка буде надаватися власником об’єкта органу, уповноваженому управляти державним майном. Результативність регуляторного акта полягатиме у підвищенні ефективності співпраці органів приватизації та суб’єктів господарювання. Зазначений регуляторний акт відповідає принципам державної регуляторної політики.
11. Прогноз результатів
Реалізація запропонованого Порядку дасть змогу державним органам приватизації відповідно до норм чинного законодавства здійснювати контроль за виконанням покупцями об’єктів приватизації умов договорів купівлі-продажу та забезпечити здійснення моніторингу ефективності діяльності вугледобувних підприємств.