Аналiз регуляторного впливу проекту наказу “Про затвердження Порядку контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об’єктів приватизації державними органами приватизації ”
від 25 квітня 2012 р.
АНАЛІЗ
регуляторного впливу проекту наказу “Про затвердження Порядку контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об’єктів приватизації державними органами приватизації ”
1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Чинним Порядком здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, затвердженим наказом Фонду державного майна України від 19.08.1998 № 1649 (із змінами та доповненнями), регламентується організація та здійснення органами приватизації контролю за виконанням покупцями об’єктів приватизації умов договорів купівлі-продажу цих об’єктів.
У чинній редакції Порядку не врегульовано належним чином відносини між органом приватизації та власником об’єкта приватизації, які виникають під час здійснення контролю за виконанням умов договору купівлі-продажу об’єкта приватизації.
Враховуючи зазначене, а також у зв’язку з прийняттям Законів України “Про Державну програму приватизації” від 13.01.2012 № 4335-VI, “Про внесення змін до деяких Законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки” від 13.01.2012 № 4336-VI та “Про Фонд державного майна України” від 09.12.2011 № 4107-VI виникла необхідність приведення чинного Порядку у відповідність з вимогами зазначених законів.
2. Ціль державного регулювання
Урегулювання питань, що визначають види контролю, порядок його проведення, оформлення результатів контролю у різних можливих випадках, а також порядок взаємодії з іншими органами влади та профспілками під час проведення контролю.
3. Визначення та оцінювання усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу
Єдиним способом забезпечення дотримання вимог Закону України “ Про внесення змін до деяких Законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки” від 13.01.2012 № 4336-VI є прийняття наказу “Про затвердження Порядку контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об’єктів приватизації державними органами приватизації”.
4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи
Прийняття нової редакції Порядку дасть змогу державним органам приватизації вдосконалити організацію та здійснення ними контролю за виконанням покупцями об’єктів приватизації умов договорів купівлі-продажу.
5. Обгрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
У разі прийняття регуляторного акта буде врегульовано відносини, які виникають між державним органом приватизації, що здійснює контроль за виконанням зобов’язань власника об’єкта перед державою та власником об’єкта при виконанні ним умов договору купівлі-продажу.
6. Очікувані результати прийняття акта
У разі прийняття регуляторного акта буде вдосконалена та впорядкована процедура здійснення органом приватизації контролю за виконанням покупцями об’єктів приватизації умов договору купівлі-продажу.
Сфери впливу | Вид впливу |
Інтереси фізичної або юридичної особи (власник) | Значних витрат не передбачається |
Державний орган приватизації | Значних витрат не передбачається |
7. Обгрунтування запропонованого строку дії акта (у разі обмеження цього строку)
Строк дії акта необмежений.
8. Показники результативності акта
Під час дії акта буде забезпечено впорядкування процедури здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням власниками об’єкта приватизації умов договорів купівлі-продажу.
Середній рівень поінформованості з основних положень акта здійснюється шляхом його розміщення на сайті Фонду в мережі Інтернет з метою оприлюднення та отримання зауважень і пропозицій.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Базове відстеження результативності акта здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом шляхом аналізу отриманих зауважень та пропозицій.
Повторне відстеження результативності акта здійснюється через один рік з дня набрання ним чинності, періодичне відстеження результативності акта здійснюється раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Начальник Управління з
питань договірного менеджменту Ю. Нікітін