Другий порт на приватизації: ФДМУ оголосив аукціон Білгород-Дністровського порту
Регіональне відділення ФДМУ в Одеській та Миколаївській областях оголосило аукціон з приватизації єдиного майнового комплексу державного підприємства «Білгород-Дністровський морський торговельний порт». Онлайн-аукціон відбудеться у Прозоро.Продажі 3 березня 2023 року.
Нерухоме майно порту розташоване в Одеській області за адресами:
-
м. Білгород-Дністровський, вул. Шабська, 81 (морський торговельний порт);
-
смт. Затока, вул. Приморська, 1 (порто-пункт «Бугаз»);
-
смт. Затока, бульвар Золотий беріг, 93 (база відпочинку «Прибой»).
Має виходи до девʼяти причалів у порту та одного причалу у портопункті. До складу обʼєкту також входять 9 суден, 4 тепловози, 18 портальних кранів та 47 транспортних засобів (частина транспорту надана в оренду).
«Наразі тут проведена повна технічна інвентаризація та зроблені актуальні документи на все нерухоме майно. Я вельми вдячний за цю колосальну роботу ФДМУ в Одеській області та керівництва порту. Хоча це зайняло понад рік, однак майбутній власник чітко розумітиме, що купує», – прокоментував Олександр Славський, начальник Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській і Миколаївській областях
.
«Попри відсутності можливості судозаходу (через об’єктивні причини) порт працює: ми знайшли свою нішу, відновили технічну і господарську діяльність та займаємось перевалкою вантажів як «сухий порт». Та як тільки буде можливість приймати торговий флот, підприємство готове буде обробляти вантаж в режимі експорту та імпорту», – додала Оксана Кіктенко, в.о. директора ДП «Білгород-Дністровський МТП».
За 9 місяців 2022 тут перевантажено 272 тис тонн вантажів (що на 270 тонн більше за попередній рік).
Стартова ціна – 187 млн гривень (на остаточну ціну продажу нараховується ПДВ).
Деталі про обʼєкт: https://bit.ly/BDport_privatization
Фото та відео: https://bit.ly/BDport_photo
Історична довідка
Історія Білгород-Дністровського порту бере початок ще з античних часів. Єдине глибоке місце Дністровського лиману, достатнє для підходу суден до берега, знаходиться якраз біля підніжжя фортеці, на місці нинішніх 1-го та 2-го причалу Білгород-Дністровського порту.
Сучасна історія об‘єкту починається у 60-ті роках минулого століття, коли причали біля Аккерманської фортеці знову набули статусу порту.
Тоді порт обробляв до 2,7 мільйона тонн вантажів — цей рекорд було поставлено 1980 року. Через свої малі глибини Білгород-Дністровський зосередився на обслуговуванні судів класу річка-море та на перевалці деревини, низька щільність якої дозволяла повністю завантаженим судам витримувати допустиме осадження.
У липні 1970 року розпочалася реконструкція портового пункту Білгород-Дністровський. Вже 28 березня 1971 року у Білгород-Дністровський порт зайшло перше іноземне судно – суховантажне судно «Ропотамо». Через маленькі глибини, що дозволяли приймати судна осадом до 4 метрів, у порту обслуговувався лише малотонажний флот.
Протягом останніх десяти років вантажообіг порту стрімко падав. У 2019 році Міністерство інфраструктури України запропонувало включити три малі порти до переліку малої приватизації, в тому числі в Білгород-Дністровський МПД.
З квітня 2022 року Білгород-Дністровський морський торговельний порт розпочав роботу у форматі транспортно-логістичного центру, що розташований поруч із працюючими Дунайськими портами. Такий центр є митною територією з повним комплексом послуг з обробки вантажів, наразі на території використовуються відкриті вантажні склади, розгалужена система залізничних колій та закрите TIR паркування на 200 автомобілів.
Довідково про процес приватизації
Стартова ціна формується на рівні балансової вартості нерухомого майна. Під час торгів конкурентна боротьба формує ринкову ціну, адже переможцем визначається учасник, який зробив найвищу ставку під час аукціону.
Інвестором може бути фізична або юридична особа, як резиденти, так і нерезиденти, крім осіб, пов'язаних з державою-агресором та стосовно яких застосовано санкції.
Покупець зобов’язаний протягом шести місяців з дати переходу права власності погасити бори із заробітної плати та перед бюджетом у розмірі, що складеться на дату переходу права власності на об’єкт приватизації. Станом на 30.09.22 загальна сума простроченої кредиторської заборгованості підприємства становить 104,6 млн грн (в тому числі заборгованість з заробітної плати та податків на неї – 40,9 млн грн).