A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди»

від 26 серпня 2014 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди»

Розробник: Фонд державного майна України

  1. Обґрунтування необхідності прийняття нормативного акта

Проект наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди» (далі – Проект наказу) було розроблено з метою удосконалення правового регулювання орендних відносин, підвищення захисту майнових інтересів держави та з урахуванням протокольного рішення Уряду від 20 серпня 2014 року щодо доопрацювання проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання)».

2. Мета і шляхи її досягнення

Узагальнення практики оренди державного майна виявило випадки перешкод проведенню інвентаризації майна, яке повертається після закінчення строку дії або розірвання договору оренди, з боку орендарів. Потенційно такими перешкодами можуть бути і обставини непереборної сили (форс-мажор).

Проект наказу розроблено з метою підвищення захисту майнових інтересів держави в частині передбачення особливого порядку повернення орендованого майна державних підприємств у випадках, коли з різних об’єктивних і суб’єктивних причин відсутній доступ на орендоване підприємство, та подальшого ефективного використання поверненого з оренди майна.

3. Правові аспекти

У даній сфері суспільних відносин діють Господарський кодекс України, Закон України «Про оренду державного та комунального майна», Закон України «Про управління об’єктами державної власності», інші нормативно-правові акти з питань проведення інвентаризації, оцінки майна та бухгалтерського обліку.

  1. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація Проекту наказу не потребує додаткових фінансових, матеріальних та інших витрат.

  1. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує узгодження з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва та Міністерством економічного розвитку і торгівлі України.

  1. Регіональний аспект

Проект наказу має загальнодержавний характер та не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

       У Проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

  1. Запобігання корупції

Проект наказу не містить ризиків вчинення корупційних правопорушень та не потребує проведення антикорупційної експертизи.

  1. Громадське обговорення

Проект наказу буде оприлюднено з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

  1. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери та не потребує залучення до його опрацювання уповноважених представників від всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.

  1. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом і потребує погодження з  Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

  1.  Прогноз результатів

Прийняття Проекту наказу дозволить забезпечити повернення державного майна незалежно від об’єктивних та суб’єктивних обставин та подальше ефективне використання цього майна.

 

В. о. Голови Фонду                                                              Д. Парфененко