Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Положення про порядок приватизації об’єктів незавершеного будівництва»
від 6 березня 2012 р.
Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Положення про порядок приватизації об’єктів незавершеного будівництва»
1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Проект акта розроблено у зв’язку із прийняттям Законів України «Про Державну програму приватизації на 2012-2014 роки» та «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» з метою приведення нормативно-правового акта Фонду державного майна України у відповідність до вимог вказаних законів. Проектом акта пропонується:
- внести зміни до Положення про порядок приватизації об’єктів незавершеного будівництва, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 11.09.2000 №1894 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.09.2000 за №664/4885, із змінами, внесеними наказом Фонду державного майна України від 01.12.2000 №2516, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.12.2000 за №920/5141, виклавши в новій редакції;
- визнати таким, що втратив чинність, Порядок проведення аукціону за методом зниження ціни лота, затверджений наказом Фонду державного майна України від 15.08.2000 №1695, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31.08.2000 за №569/4790.
2. Головні цілі державного регулювання
Головними цілями прийняття акта є приведення у відповідність існуючого нормативно-правового акта, що регламентує порядок приватизації об’єктів незавершеного будівництва, що перебувають у державній власності і не можуть бути добудовані через відсутність джерел фінансування, до вимог прийнятого Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки», а також скасування нормативно-правового акта Фонду, норми якого не відповідають вимогам Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки».
3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу
У даній сфері правового регулювання діють такі акти законодавства: Конституція України, Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України «Про Фонд державного майна України», Закон України «Про Державну програму приватизації на 2012-2014 роки», Закон України «Про центральні органи виконавчої влади», Закон України «Про приватизацію державного майна», Закон України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», Закон України «Про особливості приватизації об’єктів незавершеного будівництва».
Під час розробки проекту наказу був розглянутий альтернативний спосіб досягнення визначеної цілі – залишити чинними нормативно-правові акти, що на сьогодні регулюють механізм приватизації об’єктів незавершеного будівництва.
Закон України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» поставив перед Кабінетом Міністрів України завдання щодо розробки та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів, передбачених цим Законом. Кабінетом Міністрів України на засіданні від 15.02.2012 схвалено План організації виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» (доручення КМУ від 20.02.2012 № 4943/1/1-12).
Таким чином, залишення чинними нормативно-правових актів, що на сьогодні регулюють механізм приватизації об’єктів незавершеного будівництва, не дозволить виконати доручення Кабінету Міністрів України.
Крім того, положення чинних нормативно-правових актів не відповідають нормам прийнятого Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки».
В даному випадку вбачається єдиним можливим способом визначити державне регулювання зазначеного питання шляхом прийняття проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Положення про порядок приватизації об’єктів незавершеного будівництва».
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблеми
Запропонований проект наказу Фонду державного майна України врегулює механізм приватизації об’єктів незавершеного будівництва, встановить загальні правила підготовки, організації і проведення продажу. Зазначене дозволить Фонду державного майна України здійснювати реалізацію своїх повноважень в частині приватизації об’єктів незавершеного будівництва та сприятиме збільшенню надходжень до Державного бюджету України.
5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.
Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання є високою.
Прийняття регуляторного акта забезпечить створення правових засад для належного функціонування у сфері продажу державними органами приватизації об’єктів незавершеного будівництва та надасть можливість встановлення чітких механізмів продажу цих об’єктів.
Реалізація запропонованого нормативно-правового акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.
Запровадження зазначеного проекту наказу Фонду державного майна України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта
Впровадження даного акта дасть змогу удосконалити організаційні процеси продажу об'єктів незавершеного будівництва.
Основним показником результативності проекту наказу Фонду державного майна є надходження коштів до Державного бюджету України від приватизації об’єктів незавершеного будівництва.
Негативні результати прийняття акта відсутні.
7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта
Обмежень у часі строку дії акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Разом з цим, він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливатимуть на цей акт.
8. Показники результативності регуляторного акта
Регуляторний акт обов’язковий для виконання Фондом державного майна України, його регіональними відділеннями та представництвами.
Після впровадження акту результативність буде відображена в кількості проданих об'єктів та сумою коштів, що надійдуть від приватизації об'єктів незавершеного будівництва до Державного бюджету України.
Розподіл вигод і витрат для суб’єктів регуляторного акта у зв’язку із його прийняттям наведено у таблиці.
Суб’єкти | Вигоди | Витрати |
Держава | Приведення нормативно-правового акта у відповідність до вимог Законів України «Про Державну програму приватизації на 2012-2014 роки» та «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» | Не потребує |
Суб’єкти господарювання | Встановлення чіткого механізму порядку приватизації об’єктів незавершеного будівництва, встановлення загальних правил підготовки, організації і проведення продажу об’єктів незавершеного будівництва | Не потребує |
Громадяни |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання високий.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах термінів, встановлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.
Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.
Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням продажу об’єктів малої приватизації та ЦМК Департаменту конкурентних продажів Фонду державного майна України (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ, 133, 01601, телефон/ факс 284-42-49).
Голова Фонду О. Рябченко