Аналіз регуляторного впливу наказу ФДМУ "Про внесення змін до Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності, затвердженого наказом Фондудержавного майна України від 14 листопада 2005 року N 2975
від 29 червня 2011 р.
Аналіз регуляторного впливу
наказу ФДМУ "Про внесення змін до Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності, затвердженого наказом Фондудержавного майна України від 14 листопада 2005 року N 2975
1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності.
Згідно з положеннями пункту першого статті 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" до повноважень Фонду віднесено визначення переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності. На цей час діє Перелік документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 14 листопада 2005 року N 2975, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.01.2006 за № 29/11903 (далі - Перелік), а розроблені зміни до Переліку передбачають:
1. Зменшення кількості документів, що подаються у разі, якщо договір оренди укладається з метою розміщення бюджетної організації, яка утримується за рахунок державного бюджету.
2. Врахування вимог Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи - підприємця" від 07.04.2011 № 3205-VI.
3. Врахування при визначенні Переліку особливостей укладення договору оренди з орендарями, які мають право на пільгу відповідно до пункту 10 Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 1995 року № 786".
2. Визначення цілей державного регулювання.
Метою даного регулювання є удосконалення існуючого Переліку, що передбачає зменшення кількості документів, що подаються у разі, якщо договір оренди укладається з метою розміщення бюджетної організації, яка утримується за рахунок державного бюджету.
3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта.
Вбачається три способи регулювання:
1. Залишення без зміни діючого Переліку, що не дозволить досягнути цілей державного регулювання.
2. Внесення змін до діючого Переліку, тобто розробка даного проекту наказу, що вирішить порушені питання.
3. Розробка нового проекту наказу "Про затвердження Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності", що є недоцільним з точки зору правил нормотворчої техніки, оскільки загалом існуючий Перелік є ефективним та потребує лише доопрацювання, яке пропонується.
4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми.
Зменшення загальної кількості документів та конкретизація окремих необхідних документів, а саме: рішення або лист податкової адміністрації про внесення до реєстру неприбуткових організацій, довідка балансоутримувача з завіреним планом за поверхами та що майно є вільним для оренди, сприятиме прискоренню укладення договору оренди, що є позитивним як для орендарів, так і для орендодавця.
5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів.
Реалізація запропонованих змін до діючого Переліку матиме наслідком економію робочого часу та матеріальних ресурсів орендодавців та орендарів та збільшення надходжень від орендної плати за рахунок прискорення укладення договору оренди.
6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Для внесення змін до діючого Порядку перешкод правового чи економічного характеру немає.
Об'єкт впливу | Громадяни (як орендарі) | Суб'єкти господарювання | |
---|---|---|---|
Як орендарі | Як орендодавці | ||
Вигоди | Спрощений перелік документів, що подаються у разі, якщо договір оренди укладається з метою розміщення бюджетної організації, яка утримується за рахунок державного бюджету, а також спрощення вимог до оформлення таких документів, конкретизація окремих положень сприятиме прискоренню укладення договору оренди | Прискорення укладення договорів оренди | |
Витрати | Додаткові витрати не очікуються. |
7. Очікувані результати прийняття акта.
Спрощений перелік документів, що подаються у разі, якщо договір оренди укладається з метою розміщення бюджетної організації, яка утримується за рахунок державного бюджету, а також спрощення вимог до оформлення таких документів, конкретизація окремих положень сприятиме прискоренню укладення договору оренди та прискорення надходжень від орендної плати.
8. Обґрунтування дії строку акта:
Запропоновані зміни до діючого Переліку будуть діяти до прийняття нових змін або до їх скасування.
9. Визначення показників результативності акта.
Показниками результативності запропонованих змін до Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності, буде:
- приведення Переліку у відповідність до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи - підприємця" від 07.04.2011 № 3205-VI;
- збільшення розміру надходжень від оренди державного майна до Державного бюджету, яке має відбутися за рахунок прискорення укладення договорів оренди;
- забезпечення зменшення витрат часу та коштів фізичними та юридичними особами під час підготовки документів на право оренди державного майна, за рахунок зменшення переліку документів, які мають бути подані, а також усунення надмірних вимог щодо їх оформлення.
10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено на підставі аналізу внесених до ІППС "ЕТАП-Оренда" статистичних даних про нові договори оренди, які будуть укладені після набуття чинності Змін до Переліку;
базове відстеження, яке буде проведено до набрання чинності змін до Переліку;
повторне відстеження, яке буде проведено через рік після набрання чинності змін до Переліку, інший термін проведення відстеження може бути встановлений за об'єктивних обставин, але не пізніше ніж через два роки;
періодичне відстеження - раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності змін до Переліку.
Заступник директора Департаменту з питань управління державним майном та орендних відносин | Я. Усенко |