Пояснювальна записка до проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності"
від 28 лютого 2012 р.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності"
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Проект акта розроблено у зв'язку і з прийняттям Закону України "Про Фонд державного майна України" та Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки" з метою приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України у відповідність до вимог вказаних законів та Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".
Проектом акту пропонується:
1. Затвердити Порядок ведення Державного реєстру оцінювачів та суб`єктів оціночної діяльності.
2. Скасувати накази Фонду державного майна України:
- "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру суб'єктів оціночної діяльності та надання довідок з нього" від 25 травня 2004 року № 995;
- "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів" від 09.09.2002 р. № 1594;
- "Про затвердження Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів" від 19.12.2001 року № 2355.
Відповідно до абзацу 12 частини 5 статті 5 Закону України "Про Фонд державного майна України" на Фонд держаного майна покладено повноваження щодо ведення у визначеному ним порядку Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності, які здійснюють оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність за відповідними напрямами (спеціалізаціями), а також за окремим напрямом (спеціалізацією) для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, для включення (виключення) таких суб'єктів оціночної діяльності до Переліку суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання, як органів, уповноважених здійснювати оцінку для випадків, встановлених Податковим кодексом України і таких, що мають право здійснювати оцінку для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства (у тому числі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації), який ведеться центральним органом державної податкової служби у визначеному ним порядку та оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
Крім того, пунктом 4 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки" від 13 січня 2012 року N 4336-VI передбачено, що оцінки майна, майнових прав для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства (у тому числі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації), здійснюється відповідно до законодавства з питань оціночної діяльності з урахуванням пункту 5 статті 5 Закону України "Про Фонд державного майна України" суб'єктами оціночної діяльності - суб'єктами господарювання приватної форми власності, виключним видом діяльності яких є оцінка для цілей оподаткування.
У зв'язку з цим виникла необхідність прийняття наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів та суб`єктів оціночної діяльності.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою прийняття проекту наказу є:
- забезпечення повного автоматизованого обліку оцінювачів, які в установленому порядку отримали кваліфікаційні свідоцтва (документи) оцінювачів, та суб'єктів господарювання, які в установленому порядку отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності;
- моніторинг розвитку інфраструктури оцінки майна в Україні та створення конкурентного середовища серед оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності;
- забезпечення доступності інформації про оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності в межах законодавства для суб'єктів господарювання та фізичних осіб, а також органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських організацій, їх об'єднань, та інших зацікавлених осіб;
- узагальнення інформації про оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності, у тому числі за напрямами оцінки та спеціалізаціями у межах таких напрямів;
- забезпечення моніторингу дотримання оцінювачами та суб'єктами оціночної діяльності вимог законодавства з питань оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності, у тому числі дотримання системи зовнішнього контролю якості.
3. Правові аспекти
У даній сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:
- Конституція України від 28.06.1996 року.
- Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.
- Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.
- Закон України "Про Фонд державного майна України" від 09.12.2011 р. № 4107-VI.
- Закон України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки" від 13 січня 2012 року N 4336-VI.
- Закон України "Про центральні органи виконавчої влади" від 17 березня 2011 року N 3166-VI.
- Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" від 12.07.2001 р. N 2658-III.
- Інші нормативно-правові акти.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проекту акту додаткових витрат Державного бюджету не вимагає.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект акта потребує погодження з Міністерством фінансів, Міністерством економічного розвитку і торгівлі та Міністерством юстиції України.
6. Регіональний аспект
Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
7. Запобігання корупції
Проект акту не містить у собі правил та процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
8. Громадське обговорення
Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю.
9. Позиція соціальних партнерів
Проект акта не стосується соціально-трудової сфери, тому не потребує погодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.
10. Оцінка регуляторного впливу
Регуляторний акт обов'язковий для виконання Фондом державного майна України, суб'єктами оціночної діяльності, оцінювачами, навчальними закладами та іншими учасниками ринку оціночних послуг.
У разі прийняття проекту наказу буде приведено у відповідність нормативно-правові акти Фонду державного майна України у відповідність до Закону України "Про Фонд державного майна України" від 09.12.2011 р. № 4107-VI та Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки".
Рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень регуляторного акта високий.
11. Прогноз результатів
У разі прийняття проекту наказу буде приведено у відповідність нормативно-правові акти Фонду державного майна України у відповідність до Закону України "Про Фонд державного майна України" від 09.12.2011 р. № 4107-VI та Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки".
Голова Фонду | О. Рябченко |
"___"________________ 2012 р.