Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 04 травня 1994 року № 265»
від 16 липня 2013 р.
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин Наказом Фонду державного майна України, Антимонопольного комітету України від 04 травня 1994 року № 265/13/01, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 травня 1994 року за № 104/313, затверджено Положення про порядок приватизації структурних підрозділів (одиниць) підприємств (об’єднань) (далі – Положення). Цим Положенням передбачено, що державні органи приватизації або комісія з приватизації структурного підрозділу (одиниці) з подачі ініціатора (заявника) може прийняти рішення про приватизацію структурного підрозділу окремо шляхом його відокремлення. Положення також визначає порядок створення товариства покупців, але окремі пункти Положення посилаються на норми законодавства, які вже втратили чинність або вже врегульовані іншими нормами законодавства. У зв’язку із вищевикладеним наказ Фонду державного майна України, Антимонопольного комітету України від 04 травня 1994 року № 265/13/01 «Про затвердження Положення про порядок приватизації структурних підрозділів (одиниць) підприємств (об’єднань)», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 травня 1994 року за № 104/313, має бути визначено таким, що втратив чинність. 2. Визначення цілей державного регулювання Метою розроблення Фондом державного майна України проекту наказу «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 04 травня 1994 року № 265» є приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України у відповідність із вимогами чинного законодавства України. 3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей Під час розроблення проекту наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 04 травня 1994 року № 265» було розглянуто три альтернативні способи досягнення цілей. Першою альтернативою є залишення Положення без змін. Але цей спосіб не враховуватиме вимог чинного законодавства. На підставі цього можна зробити висновок, що від даної альтернативи необхідно відмовитися. Другою альтернативою є внесення змін до наказу Фонду державного майна України, Антимонопольного комітету України від 04 травня 1994 року № 265/13/01, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 травня 1994 року за № 104/313. Зазначений спосіб неприйнятний з огляду на втрату чинності та прийняття нових актів законодавства, що здійснювалося в період після прийняття наказу Фонду державного майна України, Антимонопольного комітету України від 04 травня 1994 року № 265/13/01 «Про затвердження Положення про порядок приватизації структурних підрозділів (одиниць) підприємств (об’єднань)». Отже, оптимальною є третя альтернатива – визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 04 травня 1994 року № 265», шляхом видання суб’єктом нормотворення відповідного розпорядчого документа. 4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта Досягнення позитивного результату можливе шляхом видання суб’єктом нормотворення відповідного розпорядчого документа. Розв’язання визначеної проблеми здійснюватиметься у порядку, який забезпечує визнання нормативно-правових актів такими, що втратили чинність, та приведення нормативних актів у відповідність із вимогами чинного законодавства. 5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта Встановленої цілі буде досягнуто у разі видання наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 04 травня 1994 року № 265». Впливу зовнішніх факторів на можливість впровадження зазначеного наказу та його дію не очікується. Опис прогнозованих вигод та витрат у разі видання акта: Об’єкт впливу Вигоди Витрати Інтереси держави Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства Витрати державного та місцевого бюджетів відсутні Суб’єкти господарювання Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства Витрати, пов’язані із запровадженням наказу, у суб’єктів господарювання відсутні Громадяни Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства Витрати, пов’язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні Негативні результати видання регуляторного акта відсутні. Кількісні показники результативності, вигоди та витрати від видання акта оцінити неможливо, оскільки його норми не впливають безпосередньо на фінансові результати господарської діяльності. 6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта Видання наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 04 травня 1994 року № 265» сприятиме забезпеченню приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України у відповідність із вимогами чинного законодавства України. 7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта Строк дії наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 04 травня 1994 року № 265» необмежений у часі. 8. Визначення показників результативності регуляторного акта Прогнозні значення якісних та кількісних показників результативності регуляторного акта не розроблялися у зв’язку з тим, що він скасовує дію наказу Фонду державного майна України. Наказ Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 04 травня 1994 року № 265» не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави. 9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта Стосовно регуляторного акта не буде здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», у зв’язку з тим, що він скасовує дію наказу Фонду державного майна України. Голова Фонду О. Рябченко