Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 10 квітня 2000 року № 745»
від 17 липня 2013 р.
1. Опис проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання Проект наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 10 квітня 2000 року № 745» розроблено у зв’язку з прийняттям законів України «Про акціонерні товариства», «Про управління об’єктами державної власності», «Про Фонд державного майна України» та з метою приведення Положення про порядок роботи та компетенцію комісії з проведення фінансово-економічного аналізу господарської діяльності ВАТ, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 10.04.2000 року № 745, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2000 року за № 342/4563, у відповідність до чинного законодавства. Проектом наказу пропонується внести зміни до наказу Фонду державного майна України від 10 квітня 2000 року № 745 «Про затвердження Положення про порядок роботи та компетенцію комісії з проведення фінансово-економічного аналізу господарської діяльності ВАТ», та затвердити Зміни до Положення про порядок роботи та компетенцію комісії з проведення фінансово-економічного аналізу господарської діяльності ВАТ. 2. Ціль державного регулювання Метою прийняття проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 10 квітня 2000 року № 745» є приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України до вимог чинного законодавства та удосконалення норм Положення про порядок роботи та компетенцію комісії з проведення фінансово-економічного аналізу господарської діяльності ВАТ, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 10.04.2000 року № 745, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2000 року за № 342/4563, з метою організації роботи комісії на високому рівні. 3. Визначення та оцінювання усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу У даній сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти: - Закон України «Про акціонерні товариства»; - Закон України «Про управління об’єктами державної власності»; - Закон України «Про Фонд державного майна України». Доцільно розглянути два способи досягнення встановленої мети: 1. Збереження існуючого стану та залишення чинного наказу без змін, що не дозволить досягнути цілей державного регулювання, визначених у пункті 2 Аналізу стосовно приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України до вимог чинного законодавства відповідно до вимог Законів України «Про акціонерні товариства» та «Про управління об’єктами державної власності» та унормування розділів Положення про порядок роботи та компетенцію комісії з проведення фінансово-економічного аналізу господарської діяльності ВАТ, з метою організації роботи комісії на високому рівні. 2. Внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 10.04.2000 року № 745 «Про затвердження Положення про порядок роботи та компетенцію комісії з проведення фінансово-економічного аналізу господарської діяльності ВАТ» дозволить досягнути поставлених цілей, забезпечити дотримання вимог Законів України «Про акціонерні товариства» та «Про управління об’єктами державної власності» та унормувати розділи Положення про порядок роботи та компетенцію комісії з проведення фінансово-економічного аналізу господарської діяльності ВАТ, внаслідок чого, підвищиться рівень організації роботи комісії. Отже, оптимальною є друга альтернатива - врегулювання порушених проблемних питань шляхом прийняття відповідного проекту наказу. 4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи Проектом наказу пропонується внести зміни до наказу ФДМУ від 10.04.2000 року № 745 «Про затвердження Положення про порядок роботи та компетенцію комісії з проведення фінансово-економічного аналізу господарської діяльності ВАТ» та затвердити Зміни до Положення про порядок роботи та компетенцію комісії з проведення фінансово-економічного аналізу господарської діяльності ВАТ. Прийняття регуляторного акта дозволить забезпечити дотримання вимог чинного законодавства та удосконалити норми Положення про порядок роботи та компетенцію комісії з проведення фінансово-економічного аналізу господарської діяльності ВАТ, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 10.04.2000 року № 745, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2000 року за № 342/4563, з метою організації роботи комісії на високому рівні. 5. Обгрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується. Оцінка можливості впровадження регуляторного акта та виконання його вимог є високою. Додаткові зміни до Положення про порядок роботи та компетенцію комісії з проведення фінансово-економічного аналізу господарської діяльності акціонерних товариств можуть вноситись у разі змін у чинному законодавстві. Реалізація проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 10 квітня 2000 року № 745»» не потребує додаткових матеріальних та інших витрат із Державного бюджету України. Запровадження зазначеного регуляторного акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей. 6. Очікувані результати прийняття акта У разі прийняття проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 10 квітня 2000 року № 745» буде приведено нормативно-правовий акт Фонду у відповідність до вимог чинного законодавства та удосконалено норми Положення про порядок роботи та компетенцію комісії з проведення фінансово-економічного аналізу господарської діяльності ВАТ, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 10.04.2000 року № 745, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2000 року за № 342/4563, з метою організації роботи комісії на високому рівні. Прийняття проекту сприятиме підвищенню ефективності управління корпоративними правами держави, що перебувають у сфері управління Фонду державного майна України та організації роботи комісії з проведення фінансово-економічного аналізу господарської діяльності акціонерних товариств на високому рівні. Розподіл вигод і витрат для суб'єктів регуляторного акта у зв'язку з прийняттям запропонованого акта наведено у таблиці: Суб'єкти Вигоди Витрати Держава Приведення нормативно-правового акта у відповідність до вимог чинного законодавства та підвищення ефективності управління корпоративними правами держави, що перебувають у сфері управління Фонду державного майна України Витрати державного місцевого бюджетів відсутні Суб'єкти господарювання Приведення нормативно-правового акта у відповідність до вимог чинного законодавства Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у суб'єктів господарювання відсутні Громадяни Приведення нормативно-правового акта у відповідність до вимог чинного законодавства Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні. 7. Обгрунтування запропонованого строку дії акта (у разі обмеження цього строку) Строк дії регуляторного акта необмежений. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на регуляторний акт. 8. Показники результативності акта З прийняттям регуляторного акта буде приведено у відповідність із чинним законодавством України нормативний акт Фонду державного майна України та удосконалено норми Положення про порядок роботи та компетенцію комісії з проведення фінансово-економічного аналізу господарської діяльності ВАТ, з метою організації роботи комісії на високому рівні. Підготовлений проект наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 10 квітня 2000 року № 745» не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання – високий. Проект регуляторного акта розміщено на сайті Фонду у мережі Інтернет з метою оприлюднення та отримання зауважень та пропозицій. 9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта Стосовно регуляторного акта не буде здійснюватись базове, повторне та періодичне відстеження у строки, встановлені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» у зв’язку з тим, що він вносить зміни до наказу Фонду державного майна України від 10 квітня 2000 № 745 (зі змінами та доповненнями) з метою приведення нормативно-правового акту у відповідність із вимогами чинного законодавства. Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням корпоративних прав держави Фонду державного майна (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ 133, 01601, телефон 200-34-99, факс 284-53-47). Перший заступник Голови Фонду Є. Іванов