A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України "Про внесення змін до Порядку передачі єдиних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про їх приватизацію"

від 13 серпня 2013 р.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту наказу Фонду державного майна України
"Про  внесення  змін до Порядку передачі єдиних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про їх приватизацію"

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Проект наказу Фонду державного майна України "Про  внесення  змін до Порядку передачі єдиних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про їх приватизацію" розроблено з метою удосконалення процедури передачі функцій управління майном державних підприємств  до державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію цього майна, приведення її у відповідність до норм чинного законодавства, які передбачають запровадження принципу здійснення діяльності юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців без свідоцтв про державну реєстрацію, та з метою забезпечення, після прийняття рішення про приватизацію, надання уповноваженими органами управління оформлених належним чином правовстановлюючих документів державної реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна і державних актів на право постійного користування земельними ділянками, на яких розташоване державне підприємство.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою розроблення Фондом державного майна України проекту регуляторного акту "Про  внесення  змін до Порядку передачі єдиних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про їх приватизацію" є забезпечення відповідності чинного "Порядку передачі єдиних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про їх приватизацію", затвердженого наказом Фонду державного майна України від  31.03.2000 № 667, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.04.2000 за № 224/4445 (у редакції наказу Фонду державного майна України від 06 липня 2012 року № 3082 зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27 липня 2012 р за № 1265/21577), нормам чинних законодавчих актів з питань приватизації, у тому числі з числа визначених Законом України від 07.04.2011 № 3205-VI "Про внесення змін до деяких  законодавчих документів" та постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.98 № 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності".   

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей.

Під час розроблення проекту наказу Фонду державного майна України "Про  внесення  змін до Порядку передачі єдиних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про їх приватизацію" було розглянуто два альтернативні способи досягнення встановлених цілей.

Першою альтернативою є залишення без змін існуючий "Порядок передачі єдиних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про їх приватизацію", затверджений  наказом  Фонду  державного  майна  України від  31.03.2000 № 667, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.04.2000 за №224/4445 (у редакції наказу Фонду державного майна України від 06 липня 2012 року № 3082 зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27 липня 2012 р за №1265/21577).   Але, такий спосіб не відповідатиме нормам Закону України від 07.04.2011 № 3205-VI "Про внесення змін до деяких  законодавчих документів" та постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.98 № 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності"   під час прийняття рішення про приватизацію майна державного підприємства (єдиного майнового комплексу) та передачі у встановленому порядку державним органам приватизації функцій з управління цим майном.

На підставі вищевикладеного, можна зробити висновок, що від даної альтернативи необхідно відмовитися.

Другою альтернативою є досягнення реалізації поставленої мети шляхом внесення змін до наказу Фонду державного майна України від  31.03.2000 № 667, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.04.2000 за № 224/4445 (у редакції наказу Фонду державного майна України від 06 липня 2012 року № 3082 зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27 липня 2012 р за №1265/21577)".

Зазначений спосіб сприятиме вдосконаленню процедури передачі єдиних майнових комплексів підприємств до сфери управління державних органів приватизації  у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію.

Проектом врегульовуються нормативні питання взаємодії державних органів приватизації з уповноваженим органом управління (самоврядною організацією) підприємства, місцевими органами виконавчої влади за місцем розташування підприємства, органами державної статистики, державної податкової служби, фінансових органів та ін. у разі прийняття рішення про приватизацію єдиного майнового комплексу підприємства.

Цей спосіб, на даний час, є найбільш прийнятним та законним, оскільки проект документа розроблено у зв’язку з набранням чинності Законом України від 07.04.2011 № 3205-VI "Про внесення змін до деяких  законодавчих документів" та у зв'язку із змінами до постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.98 № 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2013 р. № 233 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України".

Тому, єдиним прийнятним способом забезпечення досягнення цілей державного регулювання є прийняття наказу Фонду державного майна України "Про  внесення  змін до Порядку передачі єдиних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про їх приватизацію".

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного проекту.

Досягнення позитивного результату можливе шляхом прийняття даного проекту наказу Фонду державного майна України.

Проект наказу Фонду державного майна України удосконалює чинний порядок передачі єдиних майнових комплексів державних підприємств до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про їх приватизацію.

Проект гармонізує перелік документів, які подаються уповноваженим органом управління  до державного органу приватизації, у разі  прийняття рішення про приватизацію державного підприємства, мета якого – забезпечити формування повного пакету документів, необхідних для оформлення права власності інвестора на придбаний у ході приватизаційного продажу об'єкта, проведеного за процедурами передбаченими чинним законодавством.

При цьому перелік документів, які подаються уповноваженим органом управління  державним органам приватизації у разі  прийняття рішення про приватизацію державного підприємства, скорочено на один документ у зв'язку із змінами у законодавстві.

Проект також посилює відповідальність керівника уповноваженого органу управління щодо дотримання термінів, визначених для прийняття рішення про приватизацію.

Прийняття  проекту  наказу  Фонду  державного  майна  України "Про  внесення  змін до Порядку передачі єдиних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про їх приватизацію" дасть змогу удосконалити процес передачі функцій управління майном державного підприємства до державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію цього майна.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання висока.

Досягненням установлених цілей, у разі прийняття запропонованого регуляторного акта, буде вдосконалення порядку передачі функцій управління майном єдиних майнових комплексів державних підприємств із сфери управління органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій до сфери управління державних органів приватизації у  зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію.

Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.

Запровадження зазначеного проекту акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства.

 

 

Витрати державного та місцевих бюджетів відсутні

Суб’єкти господарювання

 

Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства.

 

Витрати пов'язані із запровадженням наказу у суб'єктів господарювання відсутні

Кількісні показники результативності, вигоди та витрати від прийняття регуляторного акта оцінити неможливо, оскільки його норми не мають прямого впливу на фінансові результати господарської діяльності.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта.

Прийняття наказу Фонду державного майна України "Про  внесення  змін до Порядку передачі єдиних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про їх приватизацію" сприятиме забезпеченню приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства.

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк дії наказу Фонду державного майна України "Про  внесення  змін до Порядку передачі єдиних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів до сфери управління державних органів приватизації у зв'язку з прийняттям рішення про їх приватизацію"  необмежений у часі.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта.

У разі запровадження регуляторного акта, "Порядок передачі єдиних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів до сфери управління державних органів приватизації  у  зв'язку  з  прийняттям  рішення  про  їх приватизацію", затверджений наказом Фонду державного майна України від 31.03.2000 № 667 (у редакції наказу Фонду державного майна України від 06 липня 2012 року № 3082 зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27 липня 2012 р за №1265/21577), буде приведено у відповідність до норм постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.98 № 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", дасть змогу удосконалити процедуру безоплатної передачі єдиних майнових комплексів підприємств із сфери управління органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій до сфери управління державних органів приватизації у  зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, посилити контроль з боку державних органів приватизації за процесом приватизації,  прискорити оформлення права власності за придбаний об'єкт новим власником, що зумовить позитивні наслідки як для держави, так і для суб’єктів господарювання.

Запропонований регуляторний акт обов’язковий до виконання уповноваженим органом управління (самоврядною організацією) підприємства, місцевим органом виконавчої влади за місцем розташування підприємства, органом державної статистики, державної податкової служби, фінансовими органами, представницьким органом трудового колективу підприємства.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень регуляторного акта високий

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.

Відстеження результативності регуляторного акта, в разі його прийняття, можливо здійснити за допомогою соціологічного методу, способом узагальнення інформації від зацікавлених сторін щодо здійснення безоплатної передачі єдиних майнових комплексів підприємств із сфери управління органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій до сфери управління державних органів приватизації у  зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, з метою її обробки та аналізу при проведенні відстежень.

Інформація про приватизацію оприлюднюється в засобах масової інформації відповідно до чинного законодавства.

Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження у строки, установлені статтею 10 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”: базове відстеження - до набрання актом чинності; повторне відстеження - через рік після набрання актом чинності; періодичне відстеження - кожні три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань реформування власності Департаменту планування процесів приватизації та реформування власності Фонду державного майна України (01601, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, тел.200-32-93).

 

Голова Фонду                                                  О. Рябченко