Пояснювальна записка до проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Положення про порядок рецензування звітів про оцінку майна та майнових прав рецензентами, що працюють у штаті Фонду державного майна України, його регіональних відділень та представництв"
від 10 липня 2011 р.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Положення про порядок рецензування звітів про оцінку майна та майнових прав рецензентами, що працюють у штаті Фонду державного майна України, його регіональних відділень та представництв"
1. Обґрунтування необхідності прийняття нормативного акта Проект наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Положення про порядок рецензування звітів про оцінку майна та майнових прав рецензентами, що працюють у штаті Фонду державного майна України, його регіональних відділень та представництв" розроблено Фондом на виконання рішення Наглядової ради з питань оціночної діяльності від 23.12.2010 (протокол №50, питання 3): "Рекомендувати ФДМУ розглянути пропозиції, надані саморегулівними організаціями оцінювачів, та підготувати наказ про затвердження Положення про порядок рецензування звітів про оцінку майна та майнових прав рецензентами, що працюють у штаті Фонду державного майна України, його регіональних відділень та представництв", у зв'язку з необхідністю удосконалення єдиного порядку і правил рецензування звітів про оцінку майна рецензентами, що працюють у державних органах приватизації, та посилення контролю за дотриманням оцінювачами (рецензентами) та суб'єктами оціночної діяльності вимог нормативно-правового та організаційного забезпечення професійної оціночної діяльності.
2. Мета і шляхи її досягнення
Це Положення розроблено з метою удосконалення єдиного порядку і правил проведення рецензування звітів про оцінку майна рецензентами, що працюють у державних органах приватизації, з дотриманням вимог пп. 62-67 Національного стандарту №1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 №1440; уточнення вимог до складу та оформлення звітів про оцінку майна, що надаються на рецензування до державних органів приватизації; визначення відповідальності за порушення законодавства про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність суб'єктами оціночної діяльності та оцінювачами, що працюють у їх складі, а також рецензентами, що працюють у державних органах приватизації.
3. Правові аспекти
У цій сфері правових відносин є чинними Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", Національний стандарт №1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 №1440, Методика оцінки майна, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 №1891.
Реалізація цього Положення не потребує внесення змін до чинних актів та розроблення нових правових актів.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація Положення не потребує додаткових фінансових, матеріальних та інших витрат.
5. Позиція заінтересованих органів
Положення стосується повноважень Фонду державного майна України та інших органів державної влади, Наглядової ради з питань оціночної діяльності, суб'єктів оціночної діяльності та оцінювачів, правоохоронних і контролюючих органів державної влади та підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.
6. Регіональний аспект
Положення має загальнодержавний характер.
7. Запобігання корупції
Положення не містить ризиків вчинення корупційних правопорушень та не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.
8. Громадське обговорення
Положення не потребує громадських обговорень.
9. Позиція соціальних партнерів
Положення не стосується соціально-трудової сфери.
10. Прогноз результатів
Реалізація зазначеного Положення дасть змогу забезпечити єдині процедури рецензування звітів про оцінку майна рецензентами, що працюють у штаті Фонду державного майна України та його регіональних відділень, а також оптимізувати час, необхідний для проведення відповідних процедур, визначити і конкретизувати передбачені законодавством обов'язки оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності, а також рецензентів, що працюють в органах приватизації.
Заступник Голови Фонду | Є. Григоренко |
"___" ____________ 2011 р.